Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
6 SİGMA Birinci Düzey ENM 493 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ENM 319 KALİTE KONTROL (Dersten en az devamdan muaf olmak gerekir)
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YOK.
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK.
Dersin Veriliş Şekli Projeksiyon cihazı ve yazı tahtası kullanılarak yüz yüze sözlü anlatım
Dersin Amacı Bu ders, günümüz süreç iyileştirme metodolojilerinden olan ve şirketler tarafından yaygın olarak kullanılan 6 sigma süreç iyileştirme metodolojisini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Altı sigma programı bir organizasyonun süreç iyileştirme faaliyetlerine anlamlı bir katılım sağlamak için çalışanları ve yöneticileri hazırlamaya çalışır.

Dersin İçeriği
1 Kısım 1. Konuşlanmaya hazırlık Bölüm 1. Konuşlanma stratejisi
2 Bölüm 2. Personel gereksinimleri
3 Bölüm 3. Konuşlanmaya odaklanma
4 Kısım 2. DMAIC Metodolojisi
5 Bölüm 4. Tanımlama aşaması
6 Bölüm 5. Ölçme aşaması
7 Bölüm 6. Analiz aşaması
8 Bölüm 7. İyileştirme aşaması
9 Yıliçi Sınavı
10 Bölüm 8. Kontrol aşaması
11 Kısım 3. Altı Sigma araçları
12 Kısım 3. Altı Sigma araçları
13 Kısım 3. Altı Sigma araçları
14 Kısım 3. Altı Sigma araçları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Altı sigma DMAIC methodolojisini anlamak ve temel analitik araçları öğrenmek.
2 Temel altı sigma bilgi ve yeteneklerinin iş-takımı hedefleri, amaçları ve problerini desteklemek için kullanılması.
3 Altı sigma temel prensib ve uygulamalarından günlük problemleri çözmek ve daha sağlam bir çatı oluşturmak için faydalanmak.
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir; bu bilgiyi akademik ve mesleki süreçlerde etkili biçimde kullanır.
2 Rus dili ve edebiyatıyla ilgili yazılı ve sözlü sunumları akademik düzeyde hazırlar ve sunar; düşüncelerini farklı ortamlarda açık ve etkili biçimde ifade eder.
3 Edebi türleri, dönemleri ve temsilcilerini tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla birlikte analiz eder; eleştirel bir perspektifle değerlendirir.
4 Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça metinleri, dilin yapısal ve anlamsal özelliklerini dikkate alarak çevirir; çeviri sürecinde kuramsal bilgi ve etik ilkeleri uygular.
5 Disiplinlerarası yaklaşımları kullanarak edebiyat ve kültür metinlerini çağdaş kuramlar çerçevesinde yorumlar ve analiz eder.
6 Bağımsız araştırma yapar, edebi ve dilsel meseleleri çözümleyici bir yaklaşımla ele alır; akademik yazım ve yayın ilkelerine uygun ürünler üretir.
7 Kültürlerarası farklılıklara duyarlı bir yaklaşım geliştirir; Rus ve Türk kültürlerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
8 Güncel bilgi teknolojileri ve dijital kaynakları kullanarak veri toplar, analiz eder ve bu verileri eğitim-öğretim ve mesleki ortamlarda paylaşır.
9 Rus dili ve edebiyatı bilgisini kamu ve özel sektördeki mesleki uygulamalara aktarır; çeşitli alanlarda istihdam edilebilirlik becerisi geliştirir.
10 Kültürel ve sanatsal etkinliklerin planlanması ve uygulanmasında aktif rol alır; topluma katkı sağlayan sosyal projeler geliştirir.
11 Bireysel ve ekip çalışmasına yatkındır; akademik ve mesleki ortamlarda iş birliği içinde çalışır.
12 Evrensel etik değerleri benimser; dil, ırk, cinsiyet, inanç ve sosyal statü farkı gözetmeksizin saygılı, duyarlı ve kapsayıcı bir tutum sergiler.
13
14 .
15 .
16 .
17 .
18 .
19 .
20 .
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 1 5 5
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 5 5
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 20
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Paul Keller ve Tom Pyzdek, Six Sigma: DeMySTFieD, A Self-Teaching Guide, McGraw-Hill, 2005.
Yardımcı Kaynaklar [1] Warren Brussee, Statistics for Six Sigma Made Easy!, McGraw-Hill, 2004. [2] Stephen A. Zinkgraf, Six Sigma: The First 90 Days, Prentice Hall, 2006. [3] D.H. Stamatis, Six Sigma and Beyond: Foundations of Excellent Performance, Volume 1, ST. Luice Press, 2002. [4] D.H. Stamatis, Six Sigma and Beyond: Problem Solving and Basic Mathematics, Volume 2, ST. Luice Press, 2002. [5] D.H. Stamatis, Six Sigma and Beyond: Statistics and Probability, Volume 3, ST. Luice Press, 2002. [6] D.H. Stamatis, Six Sigma and Beyond: Statistical Process Control, Volume 4, ST. Luice Press, 2002. [7] D.H. Stamatis, Six Sigma and Beyond: Design of Experiments, Volume 5, ST. Luice Press, 2002. [8] D.H. Stamatis, Six Sigma and Beyond: Design for Six Sigma, Volume 6, ST. Luice Press, 2002. [9] D.H. Stamatis, Six Sigma and Beyond: The Implementing Process, Volume 7, ST. Luice Press, 2002.

Ders İle İlgili Dosyalar