Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE NANOTEKNOLOJİSİ Birinci Düzey EAK 625 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. DİLŞAD ONBAŞLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Derste temel olarak, konu hakkında teorik bilgiler verilecektir.
Dersin Amacı Nanoteknolojinin çevre uygulamaları, son zamanlarda oldukça önem kazanmıştır. Bu ders ile öncelikle nanoteknolojilerin bugün geldigi son durumdan, çevreye duyarlı üretim tekniklerinden, insana ve çevreye olan muhtemel etkilerinden ve gelecekte bu konuda yapılması gerekli bilimsel araştırmalar ve yasal düzenlemelerden bahsedilmesi ve çevreye ve insanlara duyarlı bir çevre nanoteknolojisi gelişiminin sağlanması için bilimsel bir altyapının oluşturulması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Çevre nanoteknolojisine yönelik temel bilgiler, uygulama alanları ve son yaklaşımlar

Dersin İçeriği
1 Çevre nanoteknolojisine giriş
2 Çevreye duyarlı üretim teknikleri kullanılarak malzemelerin üretilmesi
3 Nanoölçekteki teknolojilerin çevre kirliliği üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri
4 Nanoölçekteki teknolojilerin çevre kirliliği üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri
5 Çevre teknolojilerinde nanoteknolojilerin önemi
6 Çevre teknolojilerinde nanoteknolojilerin önemi
7 Vize
8 Nanosensörler
9 Nanopartiküllerin çevreye etkileri
10 Nanopartiküllerin insana etkileri
11 Nanopartiküllerin temel özellikleri
12 Nanopartiküllerin karakterizasyonu
13 Nanopartiküllerin karakterizasyonu
14 Nanoteknoloji ile ilgili olarak gelecekte yapılması gerekli bilimsel araştırmalar ve yasal düzenlemeler
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Nanoteknolojisiye yönelik temel bilgiler öğrenir
2 Nanoteknolojisiye yönelik uygulama alanları öğrenir
3 Nanoteknolojisiye yönelik son yaklaşımları öğrenir
4 Çevre nanoteknolojisine yönelik temel bilgiler öğrenir
5 Çevre nanoteknolojisine yönelik uygulama alanları öğrenir
6 Çevre nanoteknolojisine yönelik son yaklaşımları öğrenir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çeşitli hukuk disiplinlerine ilişkin kavram ve kurumları ve bu kavram ve kurumlar arasındaki ilişkileri sıralar.
2 Hukuk metodolojisi ile yorum yöntemlerinin bilgisine sahiptir.
3 Hukukun her bölümünde onunla ilgili yasal düzenlemelerden, yargı organlarının kararlarından, bunların gelişiminden ve bunlarla ilgili olarak bilimsel değerlendirmelerden haberdardır.
4 Hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları sıralar.
5 Mevzuat metinlerini, yargı kararlarını ve bilimsel kaynakları hukuk metodolojisinin sağladığı yöntemlerle inceler, yorumlar, değerlendirir.
6 Mevzuat metinleri, yargı kararları ve bilimsel kaynaklardan hareketle hukuk uygulamasında karşılaşılan sorunları çözer.
7 Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararları ve doktrindeki görüşleri değerlendirerek çözüme kavuşturur.
8 Hukuk uygulamasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
9 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
10 Hukuk kuram ve uygulamasındaki gelişmeleri izleyerek değerlendirir.
11 Hukuk alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
13 Hukukla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini gerekçeli olarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
14 Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
15 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
16 Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
17 Türkiye Cumhuriyetinin toplumun huzuru, milli dayanışma ve adalet anlayışı içinde, insan haklarına saygılı, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, Anayasanın Başlangıcında belirtilen temel ilkelere dayanan, demokratik, laik ve sosyal hukuk devleti niteliğini savunur ve korur.
18 Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışına sahiptir.
19 Somut uyuşmazlıkların adil biçimde çözülmesini sağlamaya çalışma, hukuki düzenlemeleri takip etme ve bu çerçevede yargılama sürecinde yer alabilecek alt yapıya sahiptir.
20 Evrensel hukuk ilkelerini özümsemiş; hukuksal sorunları olan ve olması gereken hukuk açısından algılama ve çözme yetkinliğine sahiptir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 2 16 32
Sunum / Seminer hazırlama 2 12 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 28 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 10
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 30
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar 1-Wiesner, M.R., Bottero, J., Environmental Nanotechnology, McGraw Hill, 2007. 2. Thedore, L., Kunz, R.G., Nanotechnology: environmental implications and solutions, John Wiley & Sons Inc. 2005. 3. Goldman, L., Coussens, C., Implications of nanotechnology for environmental health research, The National Academic Press, Washington D.C., 2005.

Ders İle İlgili Dosyalar