Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARMONİ IV İkinci Düzey MÜZ318 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Afak JAFAROVA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yazılı şekilde teori dersi ve piyanoda anlatım ve gösterip yaptırma(uygulama) yöntemi kullanılmaktadır.
Dersin Amacı Öğrencilerin verilen melodileri armonize etme başarısını edinmesini, her bir müzik eserinin armoni altyapısını inceleyebilmesini sağlamak.
Dersin Tanımı Ders, aşamalı olarak, batı müziğinde klasik armoninin diyatonik ve kromatik sistemlerinin bilglsini, herhangi bir müzik eserinin tahlilinde armonik dil özelliklerini inceleme başarısını, en önemli yanı ise sonuçta herhangi bir ezgiyi armonileştirme başarısını kazanmasını kapsar.

Dersin İçeriği
1 1. Dönem konularının tekrarı.
2 Modülasyon hakkında bilgi, birinci derece akraba tonlarına modülasyon usülleri hakkında bilgi. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
3 2. Haftanın tekrarı. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
4 Akor dışı sesler: 1. Geçikmeler (Yazılı ve uygulama çalışmaları). 2. Diyatonik geçici sesler. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
5 1. Diyatonik ve kromatik geçici sesler. (Yazılı ve uygulama çalışmaları). 2. Predyom usülü. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
6 Uzak akraba tonlara modülasyon (2 ve 3-6 arıza farkı olan). (Pratik ve uygulama çalışmaları).
7 VI3 akoru vasıtası ile modülasyon. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
8 Genel Tekrar
9 Vize Haftası Yazılı : Soprano melodisinin armonileştirilmesi. Uygulama: Dönem programı esasında uygulanan çalışmaların piyanoda uygulanması 1. Akor sırası 2. Akor çözümü 3. Sekvensiyalar 4. Melodi veya basın armonileştirilmesi
10 Enharmonik modülasyon (VII7 vasıtası) ile. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
11 Enharmonik modülasyon (D7 vasıtası) ile. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
12 Genel Tekrar. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
13 Genel Tekrar. (Yazılı ve uygulama çalışmaları).
14 Final Sınavı: Yazılı: Soprano melodisinin armonileştirilmesi. Uygulama: Dönem programı esasında uygulanan çalışmaların piyanoda uygulanması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Melodi armonizasyonu
2 Armonik analiz
3 Öğrenilen bilgilerle ilgili çalışmaları piyanoda uygulama
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dubovski İ.-Yevseeyev S.- Sposobin İ.- Sokolov V., (1973), Armoni Kitabı, Moskova. Alekseyev B. (1976), Armoni Meseleleri, Moskova. Maksimov S. (1977) Piyanoda Armoni Çalışmaları, Moskova. Mutli A. (1986), Armoni Meseleleri Tolplusu, Moskova. Mojjevelov B. (1982), Armonize İçin Melodiler, Leningrad. Rodolf L.(1979), Piyanoda Armoni Çalışmaları, Bakü.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar