Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL KİMYA-I Birinci Düzey KİM 111 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör PROF. DR. ORHAN TÜRKOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. DR. Şenol KARTAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma görevlisi Emre KOÇ ve Araştırma görevlisi Sevtap ÇAĞLAR
Dersin Veriliş Şekli teorik ve uygulamalı
Dersin Amacı Makine Mühendisliğinde okuyan öğrencilere temel kimya kavramlarının verilmesi ve Öğrencilere genel kimyada öğrendiklerini kendi alanlarında uygulama fırsatı sağlamak ve öğrencileri disiplinler arası çalışmalara hazırlamak
Dersin Tanımı Giriş ve temel kavramlar, atomik yapı, molekül geometrisi, element, bileşik ve karışımlar, kimyasal bağlar, kimyasal eşitlikler, denge, termokimyasal eşitlikler, gazlar, sıvılar, katılar, çözeltiler, asit-baz kavramı, kimyasal kinetik, çekirdek kimyası, elektrokimya, organik kimya, reaksiyon türleri konularını kapsar.

Dersin İçeriği
1 Giriş ve temel kavramlar
2 Atomik yapı ve elektron konfigürasyonu
3 Elementler ve periyodik tablo
4 Molekül geometrisi
5 Kimyasal bağlar, bileşikler ve karışımlar
6 Kimyasal eşitlikler ve denge
7 Termokimya
8 Ara sınav
9 Gazlar, sıvılar ve katılar
10 Asitler ve bazlar
11 Kimyasal kinetik
12 Çekirdek kimyası
13 Elektrokimya
14 Organik kimya
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kimyadaki temel kavramları öğrenmek ve kimyanın makine mühendisliğindeki önemini öğrenmek.
2 Atomik yapı, elektron konfigürasyonu, elementler, periyodik tablo ve molekül geometrisi konuları hakkında bilgi sahibi olmak.
3 Kimyasal bağlar, bileşikler ve karışımlar hakkında bilgi sahibi olmak ve elektron dizilimlerini kullanarak kimyasal bağları açıklamak.
4 Kimyasal eşitlikler, kimyasal eşitliklerde denge ve Termokimya konularını öğrenmek ve kimyasal eşitlikleri kullanarak problemleri çözebilmek.
5 Kimyasal kinetik konusu hakkında bilgi sahibi olmak ve reaksiyon hızı ile reaksiyon hızını etkileyen faktörler arasındaki ilişki kurabilmek.
6 Çekirdek kimyasını öğrenmek, çekirdek reaksiyonlarını ve ışımaları kavramak.
7 Elektrokimya konusu hakkında bilgi sahibi olmak ve metalurjik olarak rafinasyon, korozyon ve kaplama tekniklerini öğrenmek.
8 Genel Organik Kimya konularını öğrenmek.
9 Genel kimya bilgisini mühendislik çalışma alanlarına entegre ederek daha özgün çalışmalar ortaya çıkmasına katkıda bulunmak ve mühendislikle kimya arasında genel bir korelasyon kurmak.
10 Verilen genel kimyanın öğrenilmesi durumunda; kimyasal bir proseste karşılaşabilecek bir probleme karşı çözüm getirebilme kabiliyetini artırarak makina ve elemanlarının yapısının aydınlatılması için beceri kazanmak.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 4 20
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 3 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 1 14
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı *Mortimer, C.E., Modern Üniversite Kimyası, Çağlayan Kitabevi, İst., 1997. *Silberberg Chemistry McGraw-Hill 6th Edition
Yardımcı Kaynaklar *R.H. Petrucci, W.S. Harwood, F.G. Herring, Genel Kimya: İlkeler ve Modern Uygulamalar 1,Çeviri Editörleri: T. Uyar, S. Aksoy, Sekizinci Baskıdan Çeviri, Palme Yayıncılık, 2002

Ders İle İlgili Dosyalar