Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
Genel Parazitolojik Yöntemler Birinci Düzey CVPZ 602 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Turkey
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Kürşat ALTAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Doç. Dr. Önder DÜZLÜ, Dr. Öğr. Üyesi Zuhal ÖNDER, Dr. Öğr. Üyesi Arif ÇİLOĞLU
Dersin Veriliş Şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin Amacı Bu dersin amacı insan ve hayvanlarda bulunan paraziter hastalıkların teşhisinde kullanılan tanı metotları, direkt bakı ve boyama yöntemleri, parazitlerde ayırıcı teşhis ve teşhis kriterlerini öğretmek ve öğrenilen bu bilgileri diğer alanlara uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandırmak.
Dersin Tanımı İnsan ve hayvanlarda bulunan paraziter hastalıkların teşhisinde kullanılan tanı metotları, direkt bakı ve boyama yöntemleri, parazitlerde ayırıcı teşhis ve teşhis kriterlerini öğretmek ve öğrenilen bu bilgileri diğer alanlara uygulayabilme ve kullanabilme yeteneği kazandıran derstir.

Dersin İçeriği
1 Etkene yönelik tanı yöntemlerine giriş
2 Dışkı incelemeleri
3 Aspirasyon, vücut sıvıları ve idrar incelemeleri
4 Kan incelemeleri
5 Doku örnekleri incelemeleri
6 Doku örnek incelemeleri
7 Parazit kültürleri
8 Parazit kültürleri
9 Hayvan inokülasyonları
10 Serolojik tanı yöntemlerine giriş
11 Aglütinasyon
12 ELISA
13 Moleküler tanı yöntemlerine giriş
14 PCR teknikleri ve uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Önemli parazitlerin teşhisinde kullanılan yöntemleri belirlemeyi,
2 Parazitlerin teşhisinde ayırıcı kriterleri,
3 Parazitlerin teşhisinde kullanılan yeni teknikleri öğrenir.
4 Paraziter enfeksiyonu hakkında bilgi sahibi olur.
5 Paraziter enfeksiyonunun teşhis yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
6 Doğru yöntemi kullanarak en kısa zamanda paraziter enfeksiyonun teşhisini yapabilir hale gelir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 10 2 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 3 30
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Protozooloji (YUKARI BA), Veterinary Parasitology (Urquarth), Diagnostic Veterinary Parasitology(Hendrix), Parazit hastalıklarında Tanı (T.Parazit.Dern.), Veterinarmedizinische Parasitologie(Boch-Supperer),Veterinärmedizinische Protozoologie(Hiepe T),Veterinary Protozoology (Levine)
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders İle İlgili Dosyalar