Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNGİLİZ EDEBİYATI - I Birinci Düzey ELIT201 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör DOÇ. DR. MELİH KARAKUZU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. EUGENE STEELE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Anlatım ve Tartışma
Dersin Amacı 17. yüzyıldan günümüze İngiliz edebiyatını öğretmek.
Dersin Tanımı 17. Yüzyıl İngiltere’de büyük bir kargaşanın yaşandığı dönemdir. İngilizler krallarını öldürmüş, dinsel farklılıklara nedeniyle bir iç savaş yaşamış, köle ticareti gün be gün artmış, bilimsel kültür ortaya çıkmaya başlamış ve İngiliz dili Amerika kıtasına seyahat etmiştir. Bu ders, 1550-1700 yıllarını kapsayan İngiliz Edebiyatı’na giriş yapacak, önemli şairleri, geç Elizabeth dönemi tiyatrosunu, Jakoben trajedisini ve Restorasyon dönemi tiyatrosunu inceleyecektir. Önemli nesir yazarları ile birlikte tarihi ve kültürel olaylar üzerine yazan birçok yazar da ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 Giriş: Rönesans
2 Queen Elizabeth I Elizabethan Poetry -Christopher Marlowe -Sir Walter Raleigh
3 -Edmund Spenser -Francesco Petrarch William Shakespeare -Sonnets
4 Elizabethan Drama -Shakespeare, Macbeth, Act I
5 Jacobean Drama (handout) Sir Thomas More Machiavelli
6 The English Language to America (handout) Bible Translations John Milton
7 Vize Sınavı
8 John Bunyan John Donne
9 Metaphysical & Cavalier Poets
10 The Restoration Restoration Drama (handout)
11 John Dryden (handout)
12 Samuel Pepys
13 Tekrar
14 Genel Tekrar
15 Telafi
16 Final
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tarihsel ve kültürel bağlamda öğrencilere metinleri analiz etmeyi öğretmek.
2 Edebi metin ve söylemlerin tarihsel ve kültürel bağlamda farklılıklarını öğrenmek.
3 Öğrencilere, dönemin sosyal ve politik olaylarının dili nasıl etkilediğini öğretmek.
4 Öğrencilere metin okuma ve anlama konusunda yardım etmek.
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 10 100
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 25
Kısa sınav 2 20
Ödev 1 15
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı McDougal Littell, Literature (Available in basement photocopy shop).
Yardımcı Kaynaklar Supplementary Handouts (Available after 4th week)

Ders İle İlgili Dosyalar