Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK HALK MİZAHI Üçüncü Düzey TDE 549 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri .
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. BAYRAM DURBİLMEZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı .
Dersin Veriliş Şekli Sözlü ve uygulamalı anlatım
Dersin Amacı Mizahın halk kültürü içindeki yeri konusunda yapılan çalışmaları öğretmek
Dersin Tanımı Mizah, gıkra, halk tiyatrosu...

Dersin İçeriği
1 Mizah kavramının kapsamı
2 Müzahın nitelikleri
3 Mizahın işlevleri
4 Mizah kuramları
5 Mizah kuramları
6 Fıkralaarda mizah
7 Fıkralaarda mizah
8 Ara Sınav
9 Halk tiyatrosunda mizah
10 Halk tiyatrosunda mizah
11 Halk tiyatrosunda mizah
12 Halk tiyatrosunda mizah
13 Bilmecede mizah
14 Diğer türlerde mizah
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk halk mizahının kaynaklarını, Türk dünyasındaki yayılma alanlarını ve tiplerini karşılaştırma yeteneği kazanılır.
2 Türk halk mizahı kapsamına giren ürünleri halkbilimi kuramlarına göre inceleme birikimi kazanılır.
3 Türk halk mizahı kapsamına giren ürünlerin anlatım ve üslûp özellikleri, anlatıcıların özellikleri, anlatım ortamındaki uygulamalar öğrenilir.
4 Türk halk mizahı kapsamına giren ürünlerin sosyo-kültürel hayattaki yansımaları halkbilimi araştırma ve inceleme yöntemleri açısından değerlendirebilme yeteneği kazanılır.
5 Türk halk mizahını oluşturan ürünlerin çağlara ve dönemlere göre sergiledikleri özellikleri karşılaştırabilme yeteneği kazanılır.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Baudelaire, Charles, 1997. Gülmenin Özü. (Çev.: İrfan Yalçın), İris Yayınları: İstanbul. Bergson, Henri, 1996. Gülme / Komiğin Anlamı Üzerine Deneme (Çev. Yaşar Avunç), Ayrıntı Yayınları: İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Artun, Erman, 2013. Çukurova Halk Kültüründe Mizah, Karahan Kitabevi Yayınları: Adana. Eker, Gülün Öğüt, 2003. “Fıkralar”, Türk Dünyası Ortak Edebiyatı Türk Dünyası Edebiyat Tarihi. C. III., Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, AKM Yayınları: Ankara, 63-130.

Ders İle İlgili Dosyalar