Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OSMANLI PALEOGRAFYASI III Üçüncü Düzey TAR 341 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri .
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YAHYA BAĞÇECİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YAHYA BAĞÇECİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı .
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilere, rika yazı ile yazılmış Osmanlı vesikalarını okuma ve anlama becerisinin kazandırılması
Dersin Tanımı TAR 341 Osmanlı Paleografyası

Dersin İçeriği
1 Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
2 Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
3 Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
4 Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
5 Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
6 Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
7 Rika ile Yazılmış Ermeniler ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
8 Ara Sınav
9 Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
10 Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
11 Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
12 Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
13 Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
14 Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
15 Rika ile Yazılmış 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler Üzerinde Okuma, Anlama ve Değerlendirme
16 Yarıyıl Sonu Sınavı
17 .
18 .
19 .
20 .

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, rika yazı ile yazılmış Osmanlı vesikalarını okuma ve anlama becerisini kazanacak
2 .
3 .
4 .
5 .
6 .
7 .
8 .
9 .
10 .

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Disiplinler arası çalışmalarla müzikoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek
2 Disiplinler arası bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
3 Müzikoloji alanına özgün araştırma fikirleri ile katkı sağlayabilmek
4 Uluslararası platformda kültürel ve müziksel çeşitlilik ekseninde bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 15 1 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 1 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Rika ile Yazılmış Ermeniler ve 1895-96 Zeytun İsyanı ile İlgili Belgeler
Yardımcı Kaynaklar 1. Ferit Devellioğlu, Osmanlıca-Türkçe Ansiklopedik Lûgat. 2. Şemseddin Sami, Lügat-ı Türkî.

Ders İle İlgili Dosyalar