Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİK-II Birinci Düzey FİZ 118 2 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. FEVZİYE YAŞUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YAZI TAHTASI KULLANARAK YÜZ YÜZE SÖZLÜ ANLATIM
Dersin Amacı Mühendislik dalında kariyer hazırlığı yapan öğrencilerimizin daha sonra alacakları dersler için gerekli altyapıyı oluşturacak olan fiziksel kavram prensipleri öğretmek.
Dersin Tanımı Fizik öğrenmenin önemi, fiziğin en temel bilimlerden biri olmasından kaynaklanır. Tüm disiplinlerde çalışan bilim insanları, Örnegin moleküllerin yapısın inceleyen kimyagerlerden tutunda, insan faaliyetlerinin atmosfer ve okyanusları nasıl etkilediğini inceleyen iklim bilimciler fizik kavramlarını kullanır. Tüm mühendislik ve teknolojinin temelide fiziktir.

Dersin İçeriği
1 Elektrik Alanları
2 Gauss kanunu
3 Elektrik potansiyeli
4 Sığa ve dielektrikler
5 Akım ve direnç
6 Akım ve direnç uygulamaları
7 Doğru akım devreleri
8 Manyetik alanlar
9 Manyetik alan kaynakları
10 Faraday kanunu
11 Madde ve Mıknatıslık
12 İndüktans
13 Alternatif akım devreleri
14 Elektromanyetik dalgalar ve Maxwell denklemleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrencilerin fiziksel sezgilerini geliştirmeye yardım etmesi.
2 Öğrencilerin problem çözme yeteneklerini geliştirme.
3 Analitik düşünme becerisi kazandırma
4 Fiziğin nasıl aklımıza güzellik duygumuza hitap ettiğinin farkına varma
5 Mühendisliğin, fiziğin ve diğer temel bilimlerin bir pratiği olmasının anlaşılması önemsenmesi
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fen ve Mühendislik için Fizik, Raymond A. Serway, Robert J Beichner, Cilt II, Palme Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Young ve Freedman Sears ve Zemansky'nin Üniversite Fiziği, Cilt II, 12.Baskı, Pearson Education yayıncılık

Ders İle İlgili Dosyalar