Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA İkinci Düzey ÇSH 603 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NURAY CANER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ, DOÇ. DR. YAĞMUR SEZER EFE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Aktif öğrenme metodları ve uygulama
Dersin Amacı Derste; ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerinde aldığı bilgileri kullanarak Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği’nin bir alanı ile ilgili yapılmış projeleri yorumlaması, proje geliştirmesi ve bir örnek proje sunabilmesi beklenmektedir.
Dersin Tanımı Çocuk sağlığının korunması/geliştirilmesi/sürdürülmesi ve çocuk hastalıklarında bakım/rehabilitasyonda çocuk ve ailesine yönelik mevcut/olası sorunlara ilişkin yapılan araştırmaları tartışarak çözümü için proje üretmektir.

Dersin İçeriği
1 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
2 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
3 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
4 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
5 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
6 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
7 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
8 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
9 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
10 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
11 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
12 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
13 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
14 ÇSH I, ÇSH II, ÇSH III, Hemşirelikte Kuramsal Öğeler I, II derslerindeki bilgilerin uygulamada kullanılması.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenim kuramlarına ilişkin bilgileri hemşirelik uygulamalarında kullanabilme.
2 Gelişim kuramlarına ilişkin bilgileri hemşirelik uygulamalarında kullanabilme.
3 Uygulamada ailenin ve çocuğun kültürünü dikkate alma ve etik ilkelere uygun davranabilme.
4 Çocuk ve ailesine bütüncül yaklaşımla bakım verebilme.
5 Sağlıklı/ hasta çocuğun bakımında hemşirelik kuram ve modellerine ilişkin bilgilerini kullanabilme.
6 Alanı ile ilgili araştırmaların kanıt düzeylerini değerlendirerek uygulamada kullanabilme.
7 Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında terapotik iletişim ve oyunu kullanabilme
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 8 112
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     131
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Çalışma alanı ile ilgili süreli yayınlar ilgili alanla ilgili güncel kitaplar.
Yardımcı Kaynaklar İnternette yer alan güncel araştırma makaleleri İnternette yer alan güncel derlemeler

Ders İle İlgili Dosyalar