Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
INTRODUCTION TO ECONOMICS II Birinci Düzey D-İKT104 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. FAİK BİLGİLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik, yüz yüze anlatım
Dersin Amacı Bu ders, istihdam, yatırım, para, toplam talep ve arz, milli gelir ve büyümenin makro teorilerini kapsamaktadır.
Dersin Tanımı Temel kavramları anlatarak, öğrencileri hem iktisadi konularla ilgili tartışmalara katılım için hazırlamak hem de ileri düzeydeki iktisat dersleri için arka plan oluşturmak.

Dersin İçeriği
1 Makroekonomik Çevre: İş Çevrimleri, İstihdam ve İşsizlik
2 Makroekonomik Çevre: Enflasyon, Ulusal-Milli Gelir Hesabı ve Ekonomik Etkinlik ve Büyümenin hesaplanması
3 Toplam Harcamalar: Toplam Talebin Bileşenleri
4 Toplam Harcamalar: Mal Piyasasında denge
5 Maliye Politikası
6 Para Politikası
7 Makro İktisadi Politikanın Mikro iktisadi Temelleri
8 Vize Sınavı
9 Makro İktisattaki İhtilaflar: Klasik Teori
10 Makro İktisattaki İhtilaflar: Keynezyen Teori
11 Makro İktisattaki İhtilaflar: Paracı Teori
12 Makro İktisattaki İhtilaflar: Yeni Klasikler ve Yeni Keynezyen Teori
13 Ekonomik Büyüme ve Kalkınma
14 Uluslararası Finans: Ödemeler Dengesi ve Ticaret ve Döviz Kurları
15 Uluslararası Finans: Döviz Arz ve Talebi ve Sabit ve Esnek Döviz Kurları
16 Dönem Sonu sınavı
17 Dönem Sonu sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Makro iktisadi analizlerle ilgili temel kavramları anlatır..
2 Bir ülkenin toplam talebini belirleyen unsurları çözümler.
3 Maliye ve para politikalarının temel düzeyde anlatır.
4 Makro İktisatta farklı politika yaklaşımlarını anlatır.
5 Ekonomik büyüme ve kalkınma kavramlarını analiz eder.
6 Uluslararası ticareti temel düzeyde açıklar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 7 7
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     123
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Byrns, T. Ralph, Gerald W. Stone, Macroeconomics, Sixth Edition, Harper-Collins College Publishers, New York, 1995. -Parkin, Michael, Macroeconomics, Third Edition, Addison-Wesley Publishing Company, New York, 1996.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar