Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KAVRAMSAL SANAT Üçüncü Düzey RES611.1 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. NURDAN GÖKÇE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Sunum/Tartışma
Dersin Amacı Öğrencilere kavramsal yapıtları analiz edebilecek; çözümleyebilecek ve okuyabilecekleri kuramsal alt yapıyı kazandırmak.
Dersin Tanımı 1960'lı yıllardan itibaren sanat alanında ortaya çıkan Kavramsal sanat hareketi ve bu hareket kapsamında ele alınan yeni ifade biçimlerini inceler.

Dersin İçeriği
1 Giriş: Kavramsal Sanat Nedir?
2 Erken Modernizmde Sanat Karşıtı Tavırlar: Duchamp ve Dada
3 Savaş Sonrası Dönem: Resim Sanatına Alternatifler
4 Erken 1960’daki Gerçekler
5 Gerçek olmayan nesne
6 Kavramsal Sanatta çeşitlemeler
7 Kavramsal sanatta politik ve kurumsal bağlam
8 Kavramsal sanatın inkârı
9 SINAV HAFTASI
10 Kavramsal sanat ve kadın sanatçılar
11 Kavramsal sanatta fotoğraf kullanımı
12 Kavramsal sanat ve dil; 1980den bu yana dili kullanan sanatçılar
13 Günümüzde kavramsal sanat tartışmaları ve bağlam
14 Kavramsal çalışmalar üzerine inceleme
15 Kavramsal çalışmalar üzerine inceleme
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Resim sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
2 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
3 Çağdaş sanat pratiklerini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Çağdaş sanat eserlerini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
6 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olmak
13 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilmek ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilmek
14 Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirmek, ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretmek, akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunmak
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 2 6 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 2 12
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar • Conceptual Art; Peter Osborne; Phaidon: 2011 • Who's Afraid of Conceptual Art? : Four Colours Four Words; Peter Goldie; Routledge:2009 • Conceptual Art; Tony Godfrey; Phaidon: 2004 • Conceptual Art: A Critical Anthology by Alexander Alberro and Blake Stimson; The MIT Press (August 28, 2000) • Six Years: The Dematerialization of the Art Object from 1966 to 1972; Lucy Lippard; University of California Press; 1 edition (April 30, 1997) • Art After Conceptual Art (Generali Foundation Collection); Alexander Alberro; The MIT Press (October 27, 2006)

Ders İle İlgili Dosyalar