Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLAÇLARIN ETKİLERİ Birinci Düzey VFT-602 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. BİLAL CEM LİMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze haftada 3 saat teorik
Dersin Amacı İlaçların etki mekanizmasının öğretilmesi
Dersin Tanımı Reseptör; hücre dışındaki ilaç molekülünün hücre içine girmek için hücre zarında bağlandığı bir moleküldür.

Dersin İçeriği
1 İlaçların etki şekilleri
2 İlaçların etkisine aracılık eden mekanizmalar
3 Reseptör kavramı
4 Reseptörlerin sınıflandırılması
5 İlaç-reseptör etkileşimi ve teoriler
6 Enzim etkinliğinin değiştirilmesi
7 Taşıma sistemleri
8 Ara sınav
9 İyon kanalları
10 Reseptörlerin etkilenmesi, reseptör-altı ve reseptör sonrası gelişen olaylar I
11 Reseptörlerin etkilenmesi, reseptör-altı ve reseptör sonrası gelişen olaylar II
12 Reseptör tipine göre gelişen olaylar I
13 Reseptör tipine göre gelişen olaylar II
14 Reseptör tipine göre gelişen olaylar III
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler İlaçların etki mekanizmalarını bilir
2 Öğrenciler ilaçlarla reseptörler arasındaki ilişkiyi bilir
3 Öğrenciler reseptör çeşitlerini bilir
4 Öğrenciler reseptör sonrası olayları bilir
5 Öğrenciler doz-yoğunluk-etki ilişkisini bilir
6 Öğrenciler ilaçlar arasındaki etkileşimleri bilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2 Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3 Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4 Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5 İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6 Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7 Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8 Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9 İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10 Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11 İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 3 10 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Veteriner Farmakoloji, Cilt 1, Kaya S editör, (2013)
Yardımcı Kaynaklar Tıbbi Farmakoloji, Kayaalp O, editör (2002). Renkli Farmakoloji Atlası, Albrecht Ziegler, Heinz Lüllmann, Klaus Mohr.

Ders İle İlgili Dosyalar