Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EKOSİSTEM EKOLOJİSİ Üçüncü Düzey BİY 616 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. DİLEK DEMİREZEN YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ekosistemin canlı ve cansız öğeleri arasındaki ilişkiler ve bu ilişkileri olumsuz yönde etkileyen kirleticileri anlamak.
Dersin Tanımı Komunite ve özellikleri, kommunite kavramı, kommunite tipleri, komunitelerin tanımlanması, kommuniteyi oluşturan türlerin özellikleri, ekosistem ve özellikleri, ekosistemin öğeleri ve işlevsel özellikleri.

Dersin İçeriği
1 Ekosistem nedir? Ekosistemlerin yapısı ve genel özellikleri
2 Ekosistemlerin sınıflandırılması
3 Sulara ait ekosistemler
4 Karasal ekosistemler (Biyomlar): tundra, ılıman bölge ve bitkileri
5 Çöller, Trapikal bölge ekosistemleri
6 Ekosistemlerde madde döngüsü
7 Ekosistemlerde madde ve enerji akımı
8 Ekosistemlerde üretim
9 Ekosistemlerde primer ve sekonder verimliliğin karşılaştırılması
10 Ekosistemlerde biyolojik kütle
11 Ekosistemlerdeki ölü örtü ve ayrıştırılması
12 Ekosistemlerde meydana gelen değişmeler
13 Ekosistem kirlenmesi (atmosfer, su ve toprak)
14 Ekosistem kirlenmesi (atmosfer, su ve toprak)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ekosistem hakkında bilgi edinmek
2 Farklı ekosistemler hakkında bilgi edinmek
3 Ekosistemlerde meydana gelen değişmeler hakkında bilgi edinmek
4 atmosfer kirliliği hakkında bilgi edinmek
5 Su kirliliği hakkında bilgi edinmek
6 toprak kirliliği hakkında bilgi edinmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Hemşirelik Esasları alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Hemşirelik Esasları alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Hemşirelik Esasları alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Hemşirelik Esasları alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Hemşirelik Esasları alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 20 40
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 3 3 9
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 18 54
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Stanley ve ark. Ecology. Oxford University Press, 1998
Yardımcı Kaynaklar 1-Richard T.Wright and Bernard j. Nebel, Environmental Science, Pearson Education, Upper Saddle River, New Jersey, 2002. 2- Kılınç M ve Kutbay H.G. Bitki Ekolojisi. Palme Yayıncılık, 2004.

Ders İle İlgili Dosyalar