Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PAZARLAMA ARAŞTIRMASI Birinci Düzey İŞL 534 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YUNUS DURSUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Konu anlatımı ve örnek olaylar
Dersin Amacı Bu dersın amacı, yönetsel kararlarda pazarlama araştırması yöntemlerinden etkin bir şekilde yararlanabilmektir.
Dersin Tanımı Pazarlama araştırması yönetsel karar almanın önemli bir parçasıdır. Firmanın çabalarının başarılı olması isteniyorsa, stratejik ve taktiksel kararların doğru ve güvenilir bilgiye dayanması gerekir. Pazarlama araştırması ve teknikleri müşteriler, rakipler ve pazar çevresi hakkında yönetimin değerli bilgiler elde etmelerine imkan sağlar. Yöneticilerin araştırma yöntemlerini ve veri analizlerini anlamaları ve böylece pazar araştırması bilgisini uygun bir şekilde kullanmaları ve bunun karar vermedeki değerini anlamaları büyük öneme sahiptir.

Dersin İçeriği
1 Pazarlama araştırmasına giriş
2 Araştırma problemi
3 Araştırma dizaynı
4 Kalitatif araştırma
5 Tanımlayıcı araştırma
6 Nedensellik araştırması
7 Ölçme ve ölçekler
8 Anket formunun dizaynı
9 Örnekleme
10 Veri analizi
11 ANOVA
12 Regresyon ve korelasyon
13 Faktör analizi
14 proje sunumları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler sistematik problem analizi için beceriler kazanacak ve yönetim problemlerini uygun pazarlama araştırması problemlerine dönüştürebileceklerdir.
2 Öğrenciler pazarlama araştırması ve onun potansiyel katkılarını ve kısıtlarını değerlendirebilme becerisine sahip olacaklardır.
3 Öğrenciler araştırma probleminin belirlenmesinden verilerin analizine kadar pazarlama araştırmasının tüm aşamalarını öğrenecektir.
4 Öğrenciler, pazarlama dışı alanlarda da karşı karşıya kaldıkları problemlere daha sistematik ve bilimsel yaklaşma becerisine sahip olacaklardır.
5 Öğrenciler, istatistik gibi sayısal alanlardaki bilgi ve becerilerinin problem çözmede nasıl kullanabileceğini uygulamalı olarak görme ve anlama fırsatını elde edeceklerdir.
6 Öğrenciler iş hayatında karşı karşıya kalacakları problemlere daha donanımlı olarak hazır olacaklardır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beslenme ve diyetetik alanına özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
2 Beslenme ve diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptamada, eleştirel değerlendirmede, çözmede ve sonuca yönelik karar almada yetkindir.
3 Bireysel olarak, ekip içinde ve farklı disiplinlerle etkin bir biçimde çalışır.
4 Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir.
5 Türkçe ve en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
6 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir, bilimsel ve kültürel etkinliklere katılarak kendini sürekli yeniler.
7 Beslenme ve diyetetik alanında araştırma planlayabilme, uygulama yapabilme, araştırma verilerini değerlendirebilme ve raporlayabilme gibi temel araştırma becerilerine sahiptir.
8 Mesleki uygulamalarda ve alınan kararlarda sorumluluk üstlenir ve etik ilkelere bağlı kalır.
9 Mesleki uygulamaların toplumsal ve evrensel boyutlardaki etkileri ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 40
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mâhir NAKİP Pazarlamada Araştırma Teknikleri Seçkin Yayıncılık, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Kemal KURTULUŞ Pazarlama Araştırmaları Literatür Yayıncılık, İstanbul

Ders İle İlgili Dosyalar