Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROTEİNLER VE HAYVAN BESLEMEDEKİ ÖNEMİ Üçüncü Düzey VHB 513 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EROL BAYTOK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Erol BAYTOK Prof.Dr. Berrin K.GÜÇLÜ, Prof.Dr. Osman KÜÇÜK, Prof. Dr. Kanber KARA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş.Gör. Sena YILMAZ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze sunum, Soru-cevap anlatım
Dersin Amacı Proteinler ve Hayvan Beslemedeki Önemi Hakkında Bilgi Vermek
Dersin Tanımı Proteinler ve Hayvan Beslemedeki Önemi

Dersin İçeriği
1 Proteinler ve metabolizmasına giriş
2 Proteinler ve metabolizmasına giriş
3 Proteinlerin hayvanlar arasında degerlendirilebilirlikleri
4 Hayvan Vücudunda proteinlerin fonksiyonları
5 By-pass Proteinler
6 By-pass Proteinler
7 Aminoasitler, Sınıflandırılması ve bu aa’lerin Vücuttaki fonksiyonları
8 Aminoasitler, Sınıflandırılması ve bu aa’lerin Vücuttaki fonksiyonları
9 Hayvan Beslemede Protein Gereksinimi için Kullanılacak Numuneler ve Kullanım Metodları
10 Aminoasitlerin Yetersizliginde görülen belirtiler
11 Büyük Ruminantlarda aa metabolizması.
12 Ara Sınav
13 Küçük Ruminantlarda aa metabolizması
14 Kanatlılarda aa metabolizması
15 Carnivorlarda aa metabolizması
16 Tek midelilerde protein sindirimi ve Metabolizması.
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Proteinler ve metabolizmasını hakkında bilgi sahibi olması
2 Hayvan Vücudunda proteinlerin fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olması
3 By-pass Proteinler hakkında bilgi sahibi olması
4 Aminoasitler, Sınıflandırılması ve bu aa’lerin Vücuttaki fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olması
5 Büyük Ruminantlarda aa metabolizması, Küçük Ruminantlarda aa metabolizması,
6 Kanatlılarda aa metabolizması ve Carnivorlarda aa metabolizması hakkında bilgi sahibi olması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3 Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ENSMINGER, M.E., OLDFIELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.
Yardımcı Kaynaklar 1. ERGÜN, A., TUNCER, Ş.D., 2001: Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları.Mesipres,Ankara. 2. ŞENEL, H.S., 1993:Hayvan Besleme.İstanbul Üniversitesi Veteriner Fakültesi Yayınları. 3. COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997:Hayvan Besleme. Selçuk Üniversitesi Veteriner Fakültesi. Konya.

Ders İle İlgili Dosyalar