Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 1 İkinci Düzey MAT 721 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HİKMET ÖZARSLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Tüm öğretim üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı , öğrencilere bilimsel araştırma yapmaya hazırlık için, literatür tarama yapmayı, bilgileri toparlama ve yorumlama yapmayı öğretmektir.
Dersin Tanımı Yüksek Lisans tez çalışmalarına hazırlık.

Dersin İçeriği
1 Tez çalışmalarına hazırlık
2 Tez çalışmalarına hazırlık
3 Tez çalışmalarına hazırlık
4 Tez çalışmalarına hazırlık
5 Tez çalışmalarına hazırlık
6 Tez çalışmalarına hazırlık
7 Tez çalışmalarına hazırlık
8 Tez çalışmalarına hazırlık
9 Tez çalışmalarına hazırlık
10 Tez çalışmalarına hazırlık
11 Tez çalışmalarına hazırlık
12 Tez çalışmalarına hazırlık
13 Tez çalışmalarına hazırlık
14 Tez çalışmalarına hazırlık
15 Tez çalışmalarına hazırlık
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma metotlarını öğrenme
2 Tez konusu araştırma yeteneğini geliştirmek hazırlık yapma
3 Tez yazımında referans kullanmayı ve referans vermeyi öğrenmek
4 Tez yazımında özet ve sonuç yazımını öğrenmek
5 Kendi sahası ile ilgili bilgileri farklı yöntemlerle ifade etme yeteneği kazanmak
6 Tez yazımında kullanabilecekleri bilgisayar programlarını kullanmaya yöneltmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 3 6
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İlgili kitap ve makaleler.
Yardımcı Kaynaklar İlgili kitap ve makaleler.

Ders İle İlgili Dosyalar