Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RESİM ANATOMİSİ Birinci Düzey RESTS022 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Teorik Anlatım ; Uygulama/ Alıştırma ; İnteraktif Sunum ;Soru - Cevap ; Tartışma ; Gözlem ; Boyutlu Modelaj
Dersin Amacı fizyolojik yapılarının tanıtılmasını. İskelet ve kas yapısının inceleyerek, değişik pozisyonların boyutsal ve açısal ilişkilerini, kafatası bölümlerini, eklemlerin yapısal özelliklerini ve hareket sınırlılıklarının gösterilmesini amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Tıp anatomisinin görünen dış yüzeye yansıması. Kas-iskelet yapısının, deri altındaki yapının oluşturduğu kontur ve formların, vücudu oluşturan kemik, kas ve eklemlerin durağan ve hareket halindeki duruşları ve birbirleriyle olan ilişkilerine ilişkin gözlemlerin, iç ve dış form ilişkilerinin, yüzün karakteristik duruş özelliklerinin, vücudun jest ve mimikleri oluşturan yapısal özelliklerinin desen uygulaması içinde incelenmesi

Dersin İçeriği
1 Anatomiye giriş, Anatominin sanattaki yeri ve önemi . Antropometri, kanon, altın oran ve perspektif . Proporsiyonlar (Oranlar); Antik kanonlar, erkek, kadın ve çocuk figüründe proporsiyonların anlatılması
2 İnsan vücudunun yapısı ve bölümlerinin anlatılması . İnsan vücudundaki kemiklerin ve kasların anatomik terimleri. İnsan vücudunun hareketini sağlayan sistemlerin anlatılması.
3 Alt ekstremite anatomik yapısı ve oransal özellikler . Bacak ve ayak kemikleri ve kaslarının tanıtılması.
4 Üst ekstremite anatomik yapısı ve oransal özellikler . Kol, önkol ve el kemikleri ve kaslarının tanıtılması.
5 Göğüs, karın ve pelvis ve columna vertebralis’in yüzeySel anatomisi. Omurga, Toraks, Pelvis, Omur kemiklerin anlatılması.
6 Gövdenin bölümleri ve hareketleri. Toraks kasları, karın kasları,sırt kasları, koltukaltı kaslarının anlatılması.
7 Ayak, bacak, el kol ve gövde bölümlerinin plastelin ile 3 boyutlu çalışma.
8 VİZE SINAVI
9 Baş-Boyun anatomik yapısını artistik anatomi açısından incelenmesi. Başın beyin ve yüz kısmı. Kafa tasının kemik yapısı, kas yapısı, ölçüleri ve formu .
10 İç ve dış form ilişkilerinin yapısal özelliklerinin incelenmesi. Desen dersi içerisinde anatomik etüdler ve Artistik çizimler yapabilmelerini sağlamak
11 Vücudun organlarının iz düşümlerini tanıma ve uygulama. Farklı duruşlarda insan vücudunun incelenmesi.
12 Ayakta duran, oturan ve uzanmış erkek ve kadın figürlerinde anatomik özelliklerin incelenmesi
13 Sanatsal anatomide insan başında ve figüründe rakursinin incelenmesi
14 Başının çiziminde yaş ve cinsiyet farklılıkları ve kafatası ölçümleri. Yüzdeki oranlar ve yüz estetiği, duyu organları anatomik yapısı.
15 İnsan figüründe jest ve mimiklerin incelenmesi
16 FİNAL SINAVI
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler sanatsal açıdan insan bedenine ait anatomik yapıya ilişkin temel bilgileri öğrenir
2 İnsan vücudunda yaş ve cinsiyete bağlı olarak oluşan fizyolojik ve oransal farklılıkları bilir
3 Sanatsal anatomide kullanılan terimleri öğrenir. Önemli kemik ve kasların Latince ifadelerini bilir.
4 Figüratif çalışmalarda kullanılabilecek, insan bedenine ait oranlar ve ölçüleri bilir ve gerektiğinde kullanır.
5 Artistik çizimlerle anatomik etüdler yapar. İnsan vücudundaki kas ve kemik yapısını bilir
6 Hareket ve yük anında figürün dengesi konusunda bilgi edinir. Hareketli desen çizimlerinde bunları kullanır.
7 Yüz mimikleri temelini öğrenir ve gerektiğinde kullanır.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2 Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3 Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4 Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5 Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6 Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7 Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8 Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9 Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10 Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11 Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12 Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13 Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14 İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15 Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 1 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 3 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     55
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar Dere F, Oğuz Ö. Artistik Anatomi, Nobel Tıp Kitabevleri, Adana,1996 ; John S. P. Lumley. Surface Anatomy, The Anatomical Basis of Clinical Examination, 3rd Edition Churchill Livingstone. 2002 Stanyer P, Flint T. Anatomy For the Artist, The Dynamics of The Human Form. Alfa Yayınları 2008 Parramon Editoriyal. Sanatsal Anatomi Tekniklerine Dair Her Şey. İnkılap Yayınevi, 2011; AKPINAR Sena, Sanatsal Anatomi Tekniklerine Dair Her Şey. İnkılap Yayınevi, 2011 ; HOGARTH Burne, Sanatsal Anatomi, Engin Yayıncılık, 2005 ; J.M.Parramon, İnsan Figürü Çizimi, Remzi Kitabevi, 1996; J.M.Parramon, Sanatçılar İçin İnsan Anatomisi, Remzi Kitabevi, 2007; J.M.Parramon, Baş ve Portre Çizime Sanatı, Remzi Kitabevi, 1996

Ders İle İlgili Dosyalar