Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ BİYOİSTATİSTİK İkinci Düzey SBE 601 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Öğrencilerin bu dersi alabilmesi için SBE 501 dersini almış olmaları zorunludur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. GÖZDE ERTÜRK ZARARSIZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Anlatım ve Tartışma
Dersin Amacı İleri düzey istatistiksel tekniklerin (çok değişkenli istatistiksel yöntemler, faktör analizi, kanonik korelasyon, diskriminant analizi, vb.) bilimsel çalışmalarda kullanılarak analiz yapılması için gerekli teorik ve uygulama altyapısının kazandırılmasını amaçlar.
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Temel matris işlemleri ve doğrusal cebir
2 Çok değişkenli analizlerde veri yapısı ve tanımlayıcı istatistikler, Çok boyutlu grafikler
3 Çok değişkenli normal dağılım, Çok değişkenli aykırı gözlemler, benzerlik ve benzemezlik ölçüleri
4 Eksik veri analizi
5 Çok değişkenli hipotez testleri (Hotelling’s T2, Box M, Bartlett test, vb.)
6 Çok değişkenli varyans çözümlemesi (MANOVA)
7 Ara Sınav
8 Çoklu doğrusal regresyon - 1
9 Çoklu doğrusal regresyon – 2 (Model uyumu, performans ölçüleri, vb.)
10 Açıklayıcı faktör analizi
11 Çok boyutlu ölçekleme
12 Kanonik korelasyon
13 Ayırma analizi, kümeleme analizi
14 Uyum analizi
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilimsel bir çalışmanın verilerini çok değişkenli istatistiksel yöntemler ile analiz edebilir.
2 Çok değişkenli dağılımlar ve teknikler hakkında teorik bilgiye sahip olur.
3 Birden fazla değişkenin yanıt değişkeni ve/veya bağımsız değişkenler olarak yer aldığı modelleme yöntemlerini kullanabilir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2 İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4 Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5 Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6 Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7 Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8 Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9 Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 2 12 24
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 40 40
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     210
AKTS     8.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 35
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   55
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Eğitmen notları, dokümanlar.
Yardımcı Kaynaklar Rosner, Bernard. Fundamentals of Biostatistics. Nelson Education, 2015.

Ders İle İlgili Dosyalar