Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANDVİÇ YAPILAR Üçüncü Düzey TEM 602 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ABDULKADİR BİLİŞİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı - Sandviç yapıve teknolojisini anlama, dokuma bal peteği kumaşyapısıyla ve nihai kullanımıyla ilişkilendirme. - Özel uygulamalar için sandviç tasarımının nasıl yapılacağını anlama - İleri tekstil mühendisliği dersleri için sandviç hakkında deneyim sahibi olma.
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Sandviç yapıların tanımı ve karakteristikleri
2 Kullanılan lif ve matrisler
3 Mekanik davranışlarını açıklayan bağıntıların tanımı
4 Performans-ağırlık ilişkisi
5 Sandviç dizayn örnekleri: Metal esaslı sandviçler, Lif esaslı sandviçler, Bal peteği yapılar, Çok eksende doğrultulanmış üç boyutlu (3D) sandviç yapılar, İntegral dokulu sandviç yapılar
6 Kulanılan dolgu malzemeleri ve dolgulu sandviç yapının performansına etkileri
7 Termal-Mekanik kompleks yüklere maruz kalan sandviç yapı örnekleri ve örnek çözümlemeler
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sandviç yapıların tanımı, karakteristikleri, kullanılan lif ve matrisler ve bu yapıların mekanik davranışlarını açıklayan bağıntılar hakkında temel bilgi edinilmesi.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Honeycomb technology, Author: Tom Bitzer, Chapman & Hall Publishing, 1997

Ders İle İlgili Dosyalar