Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PİYANO I Birinci Düzey GTM 107 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. SÜHEYLA ÇİÇEK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Nigar ASKEROVA, Yrd. Doç. Dr. Faruk YILDIRIM, Doç. Dr. Ganire HÜSEYİNOVA, Doç. Afak JAFAROVA, Doç. Gulnara JOROBEKOVA, Öğr. Gör. Dr. Nergis EMİNOVA, Okt. Sevda KUMANDAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Anlatım ve gösterip yaptırma(uygulama) yöntemi kullanılmaktadır.
Dersin Amacı Öğrencinin piyanoda eserler icra edebilmesi.
Dersin Tanımı Piyano çalma tekniklerini geliştirip eser üzerinde uygulayabilme, farklı müzikal ifade terimlerini eser üzerinde uygulayabilme, farklı müzik dönemlerindeki eserleri dönemin karakter özelliklerine uygun olarak çalabilme, verilen programı tüm teknik ve müzikal özellikleriyle bir bütün olarak yorumlayabilme konularını içermektedir.

Dersin İçeriği
1 Vize programı seçimi etüd-polifoni-piyes
2 Program deşifresi ve incelenmesi
3 Teknik çalışma
4 Programın ezber çalınması
5 Programın müzikal yorumu
6 Program üzerinde müzikal ve teknik çalışmalar
7 Program üzerinde müzikal ve teknik çalışmalar
8 Vize programın icrasının tamamlanması.
9 Vize Haftası
10 Final programı seçimi etüd-polifoni-sonatin-milli müzik
11 Program deşifresi ve incelenmesi
12 Teknik ve ezberleme çalışması
13 Programın müzikal yorumu ve teknik çalışmalar ile final programının icrasının tamamlanması.
14 Final Haftası
15 Final Haftası
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sınav programını profesyonel derecede icra etmek
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Metodlar: Yeni Piyano Metodu, Piyano Albümü (Nevhiz ERCAN-Gül ÇİMEN), Yegorova SEROVİÇ, Alex BURKARD. Etüdler: Czerny Op: 261, 821, 599, 139, 849, Cramer, Heller, Hanon, Leşgorn, Beryns, Clementi, Lemuan, Polifonik Eserler: Johann Sebastian BACH (Menuet, Küçük Prelüd, , Handel Menuetler. Sonatin Albümleri: Beethoven, Kuhlau, Clementi, Diabelli, Mozart, Düssek. Piyes Albümleri: Schumann (Gençlik Albümü), Schubert, Tchaikovski (Çocuk Albümü), Bela Bartok, Edward Grieg, Erdal Tuğcular (Türkünün Rengi), Ali Küçük, Enver Tufan (Günlerde Makamlar), Necdet Levent, Burgmuller, Lutoslawski Piyano Albümü.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar