Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARMASÖTİK BAKIM Üçüncü Düzey FBA 401 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MÜKERREM BETÜL AYCAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MÜKERREM BETÜL AYCAN, ARŞ. GÖR. DR. EBRU UZUNHİSARCIKLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Dersler interaktif olarak sunum ve tiyatro etkinlikleri ile işlenmekte olup, ders sonunda öğrencilerden soru-cevap tekniği ile her konunun genel tekrarı yapılmaktadır.
Dersin Amacı Klinik Eczacının Tanımı ve Görevleri, Minör Hastalıkların Tedavisinde Klinik Eczacının Rolünün öğrencilere aktarılması
Dersin Tanımı Öğrencilerin mevcut farmakoloji bilgilerini kullanarak klinik eczacılık ve minör hastalıkların tedavisinde eczacının rolünü kavratmak

Dersin İçeriği
1 Klinik Eczacılık Nedir?
2 Klinik Eczacının Görevleri
3 Hasta Eğitimi ve İletişimi
4 Dozaj Formlarının Kullanılma Teknikleri
5 Parenteral Tedavinin Temel İlkeleri
6 Gebelik ve Laktasyon Döneminde İlaç Kullanımı
7 Klinik Eczacılıkta Uzmanlık
8 Soğuk Algınlığı, COVID-19
9 Farenjit, Larenjit
10 Sinüzit, Otitis Media
11 Konstipasyon, Diyare
12 Epiglottit, Krup, Tonsillit
13 Ürtiker, Rinit
14 Acil Tıbbi Müdahale
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Klinik eczacının tanımı ve görevlerinin öğretilmesi
2 Minör hastalıkların tedavisinde klinik eczacının rolünün öğretilmesi
3 Sunum yapabilme yeteneğinin kazandırılması
4 Uygun tedavi rejimini belirleyebilme
5 Acil tıp hakkında genel kavramların öğrenilmesi
6 Özel hasta gruplarında farmasötik bakım sağlayabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Klinik Eczacılık Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Eczacılara Yönelik Akılcı İlaç Kullanımı, Erciyes Üniversitesi Kütüphanesi İnternet Araştırması

Ders İle İlgili Dosyalar