Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLKÖĞRETİM MATEMATİK DERS PROGRAMLARININ İNCELENMESİ Üçüncü Düzey İME 507 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. CEMALETTİN IŞIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı .
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders kapsamında program geliştirmenin tarihsel, sosyolojik, felsefi ve psikolojik temellerini kavrayabilme ve matematik öğretim programına ait ögelerin ve sürecin analiz edilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders içerisinde eğitim programı, öğretim programı ve diğer ilgili kavramların tanıtımı; program geliştirmenin sosyolojik, tarihsel ve felsefi temelleri; program geliştirme süreci; matematik öğretim programı unsurları ve kazanımları; program geliştirme tasarımları, yaklaşımları ve modeller, matematik öğretim programına yönelik gerçekleştirilen yeni eğilimler yer almaktadır.

Dersin İçeriği
1 Program nedir, program oluşturmanın gereği.
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri.
3 Program geliştirme tasarımları.
4 Program geliştirme modelleri.
5 Program geliştirmenin planlanması, ihtiyaç analizi.
6 Hedef, içerik ve eğitim durumları.
7 Program geliştirmede yeni eğilimler.
8 Cumhuriyetin ilanından sonra uygulanan matematik programları.
9 2005 İlköğretim matematik ders programı.
10 2017 İlköğretim matematik ders programı.
11 Matematik derslerinde öğrenci başarısını değerlendirme.
12 İlkokul matematik ders programı ve ilkokul matematik ders kitaplarının karşılaştırılması.
13 Ortaokul matematik ders programı ve ortaokul matematik ders kitaplarının karşılaştırılması.
14 Lise matematik ders programı ve lise matematik ders kitaplarının karşılaştırılması.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Program geliştirmenin kuramsal temellerini açıklar.
2 Program geliştirme tasarım ve modellerini açıklar.
3 Matematik ders programlarının geçmiş ve günümüzdeki durumunu ilişkilendirir.
4 Türkiye ve Avrupa’daki matematik ders programlarını karşılaştırır.
5 Matematik ders programlarını değerlendirebilir.
6 Matematik ders programları ve ders kitaplarını karşılaştırır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 8 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 6 6
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Demirel, Ö. (2014). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara: Pegem Akademi
Yardımcı Kaynaklar MEB. (2005). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu, Ankara: Milli Eğitim Yayınevi. MEB. (2017). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar), Ankara: Milli Eğitim Yayınevi.

Ders İle İlgili Dosyalar