|
1 |
Yönetim süreci, yapısı, yöneticilik, çevresel faktörler ve işletmelerde yönetimin rolü ve yönetsel faaliyetleri etkileyen faktörlerin anlaşılması.
|
|
2 |
Karar verme, karar verme sürecinin aşamaları, karar türleri, hiyerarşik seviyelerine göre kararların özellikleri, rasyonellik, kültür, bilgi sistemi ilişkileri ve kararsızlık nedenlerinin incelenmesi. Karar vermenin örgüt etkinliğini artırmada önemini anlamak, karar vermede risk, belirsizlik kavramlarını, kisisel ve grup kararlarının özelliklerini anlamak öğrenme hedefleri arasındadır.
|
|
3 |
Yöneticilik ve planlama. Planlama evreleri, Plan türleri, Yönetici açısından önemi.
|
|
4 |
organizasyon. organizasyon yapılarını belirleyen unsurlar, yapılardaki gelişmeler. Ünvanlar.
|
|
5 |
Klasik teori. Bilimsel yönetim yaklaşımı, organizasyon ilkeleri, yönetim süreci, bürokrasi yaklaşımı.
|
|
6 |
Davranışsal teori. Howthorne araştırmaları, geliştirilen bazı modeller, X-Y, Sistem1-4.. gibi.
|
|
7 |
Ara sınav
|
|
8 |
Sistem Yaklaşımı, özellikleri, bir sistem olarak organizasyon.
|
|
9 |
Durumsallık Yaklaşımı. Yapı ve teknoloji, organizasyon ve çevre, Proje ve matrix örgütler.
|
|
10 |
adaptasyon yaklaşımları. Kaynak bağımlılığı, strateji, işlem maliyeti, popülasyon ekolojisi.
|
|
11 |
Güncel ve modern sonrası kavramlar. Toplam kalite, öz yetenek, dış kaynaklardan yararlanma, şebeke, yığışım, kıyaslama, güçlendirme, küçülme.
|
|
12 |
Kaos yaklaşımı. İçeriği ve kullanımı. Örgütlerde davranış süreçleri.
|
|
13 |
İletişim süreci. Unsurlar, engelleyen faktörler. Örgütlerde iletişim.
|
|
14 |
Yönetmde otorite, güç, etkileme. Güç kaynakları.
Yöneticilik ve liderlik. Liderlik teorileri. Gruplar, gruplar arası ilişkiler.
|
|
15 |
Final Sınavı
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|