Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ORTAÇAĞ VE RÖNESANS FELSEFESİ TARİHİ 2 Üçüncü Düzey FEL202 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, Ortaçağ'da ve Rönesans'ta üzerinde durulan temel felsefe problemlerini ve kavramlarını tanıtmaktır.
Dersin Tanımı Bu derste Ortaçağ Felsefesi Patristik dönem ve Skolastik dönem çerçevesinde işlenir, Rönesans Felsefesi?nin temel problemleri tanıtılır.

Dersin İçeriği
1 Ortaçağ Felsefesinin Temel Özellikleri
2 Patristik Dönem Filozofları
3 Patristik Dönem Filozofları
4 Tümeller Tartışması
5 Tümeller Tartışması
6 İslam Filozofları
7 İslam Filozofları
8 Ara sınav
9 Skolastik Dönem Filozofları
10 Skolastik Dönem Filozofları
11 Rönesans felsefesinin temel özellikleri
12 Rönesans dönemi filozofları
13 Rönesans dönemi filozofları
14 Yarıyıl Sonu Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ortaçağ ve Rönesans dönemlerinde üzerinde durulan temel felsefe problemlerini ve çözüm önerilerini bilir
2 Dönem filozoflarının temel problemlere ilişkin görüşleri arasında bağlantılar kurabilir
3 Dönem filozoflarının görüşlerini değerlendirebilir
4 Dönemin temel problemlerini ve çözümlerini günümüze uyarlayabilir
5 Çevresindekilere dönemin temel problemlerini, onlara dönem filozoflarınca önerilen çözümleri, bu çözümler arasındaki bağlantıları anlatabilir
6 Ortaçağ felsefesinin sonraki dönemlere etkisini bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Halk sağlığı hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Halk sağlığı hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Halk sağlığı hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Halk sağlığı hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 3 14 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 1 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar