Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MAKRO İKTİSAT Birinci Düzey D-İKT206 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DOKTOR AHMET KÖSEOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, ekonominin bir bütün olarak nasıl işlediğini ve makroekonomik analizde kullanılan teori ve modelleri ortaya koymaktır.
Dersin Tanımı Bu dersin temel amacı, ekonominin bir bütün olarak nasıl işlediğini ve makroekonomik analizde kullanılan teori ve modelleri ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği
1 Makroekonomik Analize Genel Bir Bakış
2 Toplam Talebin Belirlenmesine Giriş
3 Tüketim Teorileri ve Yatırım
4 Para Piyasası
5 Toplam Talep, Toplam Arz
6 İktisat Politikası
7 Ödemeler Bilançosu Analizi
8 Ara Sınav
9 Uluslararası Parasal İlişkiler
10 Enflasyon ve İşsizlik
11 Bütçe Açığı, Açığın Finansmanı, Borçlanma, Para Arzı ve Enflasyon
12 İktisadi Büyüme, Büyüme Hızında Dalgalanma
13 Gelişmekte Olan Ülkelerde Borçlanma, Borç Krizi ve Borç Yönetimi 1
14 Gelişmekte Olan Ülkelerde Borçlanma, Borç Krizi ve Borç Yönetimi 2
15 Makro İktisat Okulları
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Makroekonomik teori ve modelleri açıklar.
2 Bir makroekonomik sorunu analiz eder.
3 Mal ve para piyasalarını genel denge analizi ile değerlendirir.
4 Uluslararası ticaretteki gelişmelerin iktisadi faaliyet üzerindeki etkilerini tartışır.
5 Ulusal ve uluslar arası göstergeleri karşılaştırır.
6 Farklı makroekonomik perspektiflerin sonuçlarını karşılaştırır.
7 İktisadi birimlerin ekonomideki rolünü tartışır.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     113
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bocutoğlu, Ersan. Karşılaştırmalı makro iktisat: teoriler ve politikalar. Murathan Yayınevi, 2012.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar