Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MÜHENDİSLİKTE ZEKİ PROGRAMLAMA TEKNİKLERİ VE UYG.- II Üçüncü Düzey BİM 518 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.ADEM KALINLI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrenciler kursun sonunda yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, tabu arama algoritması, karınca koloni algoritması ve tavlama benzetimi algoritmalarının yararlarını ve uygulanmalarını tam olarak anlayacaklardır. Öğrenciler gerçekleştirecekleri başarılı uygulamalarla zeki hesaplamalı yöntemlerini kendi alanlarındaki problemlerine nasıl uygulayacakları konusunda kendilerini geliştireceklerdir. Farklı Mühendislik problemlerinin çözümü konusunda bilgi birikimi kazanacaklardır.
Dersin Tanımı Zeki Sistemlere dayalı hibrid algoritmalar. Belirli bir problem için zeki sistemlerin tasarımı. Sistemlerin Performans Analizleri ve Performans Artırıcı Yaklaşımlar. Zeki sistemlerin Farklı Alanlardan Mühendislik Problemlerine Uygulanması.

Dersin İçeriği
1 Zeki sistemlere dayalı hibrid algoritmalar
2 Belirli bir problem için zeki sistemlerin tasarımı
3 Sistemlerin Performans Analizleri ve Performans Artırıcı Yaklaşımlar
4 Zeki sistemlerin Farklı Alanlardan Mühendislik Problemlerine Uygulanması
5 Her öğrenci için seçilen bir çözüm yönteminin mühendislik problemine uygulama çalışmaları
6 Her öğrenci için seçilen bir çözüm yönteminin mühendislik problemine uygulama çalışmaları
7 Her öğrenci için seçilen bir çözüm yönteminin mühendislik problemine uygulama çalışmaları
8 Her öğrenci için seçilen bir çözüm yönteminin mühendislik problemine uygulama çalışmaları
9 Her öğrenci için seçilen bir çözüm yönteminin mühendislik problemine uygulama çalışmaları
10 Her öğrenci için seçilen bir çözüm yönteminin mühendislik problemine uygulama çalışmaları
11 Performans Karşılaştırmaları ve Performansın İyileştirilmesine Yönelik Uygulamalar
12 Performans Karşılaştırmaları ve Performansın İyileştirilmesine Yönelik Uygulamalar
13 Yürütülen Çalışmaların Bilimsel Yayına Dönüştürülmesi Çalışmaları
14 Yürütülen Çalışmaların Bilimsel Yayına Dönüştürülmesi Çalışmaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler belirli bir zeki optimizasyon algoritmasının seçilen bir problemin çözümü amacıyla uygulanmasını öğrenir.
2 Tasarım ve uygulamada karşılaşılabilecek olası durumları ve çözüm yaklaşımlarını öğrenirler.
3 Farklı türde problemler için zeki sistemlerin tasarımı konusunda bilgi sahibi olurlar.
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar