Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE'NİN SOĞANLI-YUMRULU BİTKİLERİ Birinci Düzey TAB 536 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ERMAN BEYZİ
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı ülkemizdeki soğanlı ve yumrulu bitki gruplarını tanıtmak ve bu bitkilerin tarımı hakkında ayrıntılı bilgiler sunmaktır.
Dersin Tanımı Bu derste, ülkemizde yaygın bulunan soğan ve yumrulu gruba giren bitkilerin yetişticiliği, kullanım alanları, iklim ve toprak istekleri hakkında genel bilgiler sunulur.

Dersin İçeriği
1 Soğanlı ve yumrulu bitkilerin önemi
2 Ülkemizde bulunan soğanlı ve yumrulu bitkilerin botanik sınıflandırılması
3 Soğanlı ve yumrulu bitkilerin genel özellikleri
4 Liliaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları
5 Liliaceae familyasında bulunan bitkilerin tarımı, iklim ve toprak istekleri
6 Ranunculaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları
7 Arasınav
8 Ranunculaceae familyasında bulunan bitkilerin tarımı, iklim ve toprak istekleri
9 Araceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları
10 Araceae familyasında bulunan bitkilerin tarımı, iklim ve toprak istekleri
11 Iridaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları
12 Iridaceae familyasında bulunan bitkilerin tarımı, iklim ve toprak istekleri
13 Diğer bitki familyalarında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri
14 Yarıyıl sonu sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ülkemizde bulunan soğanlı ve yumrulu bitkileri tanır
2 Ülkemizde bulunan soğanlı ve yumrulu bitkilerin önemini bilir
3 Ülkemizde bulunan soğanlı ve yumrulu bitkilerin botanik sınıflandırılmasını bilir
4 Liliaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri hakkında bilgi sahibi olur
5 Araceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri hakkında bilgi sahibi olur
6 Iridaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri hakkında bilgi sahibi olur
7 Ranunculaceae familyasında bulunan bitkilerin kullanım alanları, tarımı, iklim ve toprak istekleri hakkında bilgi sahibi olur
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2 Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3 Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4 Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5 Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6 Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7 Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8 Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9 Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10 Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11 Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12 Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13 Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14 Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15 Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 3 30
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 3 42
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TÜRKİYE''NİN SOĞANLI-YUMRULU BİTKİLERİ DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar TÜRKİYE''NİN SOĞANLI-YUMRULU BİTKİLERİ DERS NOTLARI

Ders İle İlgili Dosyalar