Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YENİ TÜRK EDEBİYATI 1 İkinci Düzey TÖP 207 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. SEMİH ZEKA
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr.Semih ZEKA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Yeni Türk Edebiyatının oluşumu ve gelişimini belirleyen unsurları kavratmak, Tanzimat, Servet-i Fünun ve Fecr-i Âti dönemi Türk edebiyatının başlıca temsilcilerini ve eserlerini tanıtmak, bu dönemlere ait ve karakteristik özellikler gösteren ürünleri çözümlenmek ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirmek
Dersin Tanımı Yeni Türk Edebiyatının oluşumu ve gelişimini belirleyen unsurlar; Tanzimat dönemi Türk edebiyatının başlıca temsilcileri ve eserleri üzerine çalışmalar, dönem içinde önem kazanan sanatçıların toplumsal, kültürel etkilerinin yapıtlarından yola çıkarak belirlenmesi. Servet-i Fünun ve Fecr-i Âti dönemi Türk edebiyatında belli başlı kişilikler ve döneme yön veren toplumsal olaylar. Bu dönemlere ait ve karakteristik özellikler gösteren ürünlerin çözümlenmesi ve Türkçe eğitimi açısından değerlendirilmesi.

Dersin İçeriği
1 19. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde siyasi, toplumsal ve kültürel gelişmelere bir bakış
2 Şinasi’nin hayatı, edebi özellikleri ve Mustafa Reşit Paşa''ya yazdığı kasidenin tahlili
3 Namık Kemal’in hayatı, edebi özellikleri ve “İntibah” adlı romanının tahlili
4 Şemsettin Sami’nin hayatı, edebi özellikleri ve “Taaşşuk-ı Tal’at ve Fitnat” adlı romanının tahlili
5 Ahmet Mithat Efendi’nin hayatı, edebi özellikleri ve “Felatun Bey İle Rakım Efendi” adlı romanının tahlili
6 Recaizade Mahmut Ekrem’in hayatı, edebi özellikleri ve “Araba Sevdası” adlı romanının tahlili
7 Nabizade Nazım’ın hayatı, edebi özellikleri ve “Zehra” adlı romanının tahlili
8 Sami Paşazade Sezai’nin hayatı, edebi özellikleri ve “Sergüzeşt” adlı romanının tahlili
9 ARA SINAV
10 Cenap Şahabettin’in hayatı, edebi özellikleri ve “Elhan-ı Şitâ” adlı eserinin tahlili
11 Mehmet Rauf’un hayatı edebî özellikleri ve “Eylül” adlı romanının tahlili
12 Tevfik Fikret’in hayatı, edebi özellikleri ve “Gayya-i Vücut” ile “Promete” adlı şiirlerinin tahlili
13 Halit Ziya Uşaklıgil’in hayatı, edebi özellikleri ve “Mai ve Siyah” adlı romanın tahlili
14 Milli Edebiyatın genel özellikleri, Ömer Seyfettin’in hayatı, edebi özellikleri ve “Primo Türk Çocuğu” adlı hikâyesinin tahlili
15 Hüseyin Rahmi Gürpınar’ın hayatı, edebi özellikleri ve “Kuyruklu Yıldız Altında Bir İzdivaç” adlı romanının tahlili
16 Fecr-i Ati edebiyatının genel özellikleri, Ahmet Haşim’in hayatı, edebi özellikleri ve “Merdiven” ve “Bir Günün Sonunda Arzu” adlı şiirlerinin tahlili
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tanzimat devrinde Türk edebiyatının sanatçı ve eserlerini bilir.
2 Servet-i Fünun anlayışına mensup sanatçıları ve eserlerini bilir.
3 Fecr-i Ati anlayışı çerçevesinde eser vermiş sanatçıları tanır.
4 Batı etkisinde gelişen Türk edebiyatında görülmeye başlanan yeni edebi türleri kavrar.
5 Tanzimat, Servet-i Fünun ve Fecr-i Ati edebiyat anlayışlarının özelliklerini eserler üzerinden kavrar.
6 Bir edebi türü edebiyat ölçütlerine göre değerlendirir.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 To develop and deepen current and advanced knowledge in the field at the level of expertise with original thought and research, based on master''s degree qualifications, and to reach original definitions that will bring innovation to science.
2 To understand the interaction between disciplines related to the field of physics; Achieving original results by using knowledge that requires expertise in analyzing, synthesizing and evaluating new and complex ideas
3 To be able to access new scientific information in the field of physics and to gain high-level skills in research methods related to the field.
4 To be able to develop a new scientific method in the field of physics or to apply a known method to a different problem.
5 Being able to research, comprehend, design, adapt and apply an original subject
6 Ability to question, synthesize and evaluate new and complex ideas
7 Publishing original studies in peer-reviewed journals
8 To be able to develop original ideas and methods related to the field and interdisciplinary by using high-level mental processes such as creative and questioning thinking, problem solving and decision making.
9 Ability to present original views effectively within a community of experts
10 Being able to communicate and discuss at an advanced level in written, oral and visual language in at least one foreign language.
11 To contribute to the process of becoming an information society by introducing technological advances in the academic and professional context
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 3 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yeni Türk Edebiyatı El Kitabı
Yardımcı Kaynaklar Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri, 19. Asır Türk edebiyatı Tarihi, Türk Edebiyatı Tarihine Bir Bakış, Tanzimat Edebiyatı

Ders İle İlgili Dosyalar