Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
POSTMODERN RUS EDEBİYATI Üçüncü Düzey RDE 512 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ ERDEM ERİNÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin postmodern kültürü tanımaları, anlamlandırmaları, Rus edebiyatı içindeki yerini dersin konusunu oluşturan eserler üzerinden tayin etmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Ders Rus edebiyatının 20.yy''ında 60''lar sonrasında verilmiş öne çıkan eserleri içeriğine dahil etmektedir. Söz konusu eserler çoğunlukla dönemin post-yapısalcı kuramları çerçevesinde incelenecektir.

Dersin İçeriği
1 Postmodernin kökeni. Farklı tanımları. Doğuşuna dair teoriler.
2 SSCB ve Rusya''''da Postmodernizm. Tarihsel süreç. Konseptualizm ve Neobarokko''nun Rus diline yansımaları.
3 Erken postmodern dönem ve movizm ekolü. Valentin Katayev''in yaratıcılığının geç dönemleri ve SSCB''de postmoderne giriş.
4 V. Katayev''in Duvardak Küçük Demir Kapı eserinin movizm perspektifinden incelenmesi.
5 Edebiyatın izdüşümü olarak edebilik. Baudrilliard''ın postmodern teorileri ve edebiyat.
6 A. Bitov''un Puşkin Evi eserinin izdüşümsel edebilik üzerinden tartışılması.
7 Postmodern dünyada Bahtin''in Karnaval teorisi.
8 Venedikt Yerofeyev''in Moskova-Petuşki eserinin karnaval teorisi ile incelenmesi.
9 Postmodern edebiyatta anlatıcı problemi.
10 Aptallar Okulu''nda (S. Sokolov) anlatıcı çeşitliliği.
11 Distopya ve postmodern edebiyattaki formları. Rus edebiyatında distopyalar. Tatyana Tolstaya''nın Kıs eseri örneğinde çağdaş Rus edebiyatında distopyalar.
12 Rus edebiyatında Quasi-historism ve temsilcileri: Viktor Yerofeyev, Vladimir Şarov, Vyaçeslav Pyetsuh).
13 V. Sorokin''in yaratıcılığının sosyalist realizmin postmodern yorumları çerçevesinden incelenmesi.
14 V. Pelevin''in "Generation P" eserinde tarihsel fantezi.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar