Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NÜKLEER ASTROFİZİK İkinci Düzey AUB618 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF.DR. İBRAHİM KÜÇÜK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Uzayda elektromagnetik olaylar ile X-ışın ve Gama ışın astronomisine vurgu yaparak yıldız merkezindeki termonükleer reaksiyonları gözden geçirmek.
Dersin Tanımı Yıldız merkezi bölgelerindeki termonükleer reaksiyonlar.

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar
2 Temel kavramlar
3 Temel kavramlar
4 Uzayda elektromagnetik olaylar
5 Yıldız evriminin son safhaları
6 Yıldız evriminin son safhaları
7 Yıldız merkezinde meydana gelen kimyasal reaksiyonlar
8 Yıldız merkezinde meydana gelen kimyasal reaksiyonlar
9 VİZE
10 X-ışın astronomisi
11 Gama ışın astronomisi
12 Yıldız iç yapısında termonükleer reaksiyonlar
13 Yıldız iç yapısında termonükleer reaksiyonlar
14 Dedektörler ve yüksek enerji astrofiziği uyduları
15 FİNAL
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel Yıldız Gözlemleri
2 Tayfsal sınıflama
3 Yıldız tayfını anlama
4 Yıldızlarda termonükleer reaksiyonlar
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 5 50
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 3 2 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 6 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 5 50
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 5 5
Ödev 5 15
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar --

Ders İle İlgili Dosyalar