Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KALSİYUM KANAL BLOKERLERİNİN FARMAKOLOJİSİ VE KLİN İkinci Düzey FAR 611 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı yok
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı kalsiyum kanal blokörleri hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı farmakolojide ve klinikte kalsiyum kanal blokörlerinin önemini vurgulamak

Dersin İçeriği
1 kalsiyum kanal blokörleri sınıflandırma
2 dihidropiridin türevlerinin anlatımı
3 piperazin türevlerinin anlatımı
4 nimodipin hakkında bilgi
5 sinarazin hakkında bilgi
6 flunarizin hakkında bilgi
7 konu tekrarı
8 ara sınav
9 nifedipinin farmakolojik ve klinik yönden önemi
10 nitrendipinin farmakolojik ve klinik yönden önemi
11 nikardipinin farmakolojik ve klinik yönden önemi
12 nimodipinin farmakolojik ve klinik yönden önemi
13 amplodipin ve felodipinin armakolojik ve klinik yönden önemi
14 konu tekrarı
15 final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 kalsiyum kanal blokör ilaçlarını öğrenir
2 bu ilaçların farmakolojideki önemini bilir
3 bu ilaçların klinik açıdan önemini bilir
4 bu ilaçların hastalardaki etkilerini bilir
5 edindiği bilgileri klinikte uygulayabilir
6 bu ilaçların etki mekanizmalarını bilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3 Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
4 Biyoistatistik Ana bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
5 Bilimsel bakışa sahip olur,
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
7 Saha çalışmalarında bilgi, görgü ve beceri kazanır
8 Bilimsel yenilikleri takip eder,
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 10 60
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Oğuz Kayaalp, Tıbbi farmakoloji, Pelikan yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar