Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HALKLA İLİŞKİLER İkinci Düzey SEÇ 203 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ TARIK KODAL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ OSMAN UTKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı HALKLA İLİŞKİLER KONULARINI ANLATMAK VE HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI HAKKINDA BİLGİLER VERMEKTİR.
Dersin Tanımı HALKLA İLİŞKİLER MESLEĞİ, GÜNÜMÜZDE OLDUKÇA KARMAŞIK BİR GÖRÜNÜM ALAN İNSAN İLİŞKİLERİNİ DÜZENLEMEK ÇÖZÜMLER ARAMAK VE UZLAŞMA SAĞLAMAK İHTİYACINDAN ORTAYA ÇIKMIŞTIR. BU BAĞLAMDA HALKLA İLİŞKİLER TANIMI KAPSAMI VE YÖNTEMLERİ ELE ALINACAKTIR.

Dersin İçeriği
1 HALKLA İLİŞKİLER KAVRAMI
2 İLETİŞİM KAVRAMI
3 PROAKTİF VE REAKTİF HALKLA İLİŞKİLER
4 HALKLA İLİŞKİLERİN TARİHSEL GELİŞİMİ
5 HALKLA İLİŞKİLERDE HEDEF KİTLE
6 HALKLA İLİŞKİLER SÜRECİ
7 HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM
8 SUNUM TEKNİKLERİ
9 KURUM İÇİ İLETİŞİM
10 KURUM KİMLİĞİ, KURUM İMAJI
11 Halkla İlişkiler Süreci
12 Halkla İlişkilerde Örgütlenme
13 TÜHİD Meslek İlkeleri
14 Halkla İlişkiler Kampanyası
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Halkla ilişkiler kavramı, amaçları hakkında genel bilgi sahibi olma
2 Halkla ilişkiler teknikleri ve halkla ilişkiler yöneticisinin rolü hakkında bilgi sahibi olma
3 Halkla ilişkiler kampanyasının amaçlarını bilme
4 Halkla İlişkiler faaliyeleri hakkında bilgi sahibi oLma
5 Halkla ilişkiler sürecini öğrenme
6 Halkla ilişkilerin diğer disiplinlerle ilişkisi hakkında bilgi sahibi olma
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 7 2 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İlker Bçakçı, İletişim ve Halkla İlişkiler ''''Eleştirel Yaklaşım'''', İstanbul, Mediacat Yayınları,2002.
Yardımcı Kaynaklar Terrence E. Deal ve M.K. Key, Kurumiçi Halkla İlişkiler, İstanbul, Mediacat Yayınları, 2001.

Ders İle İlgili Dosyalar