Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SPORDA ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ Üçüncü Düzey BSB 579 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd.Doç.Dr.Aydoğan SOYGÜDEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Örgütlerde insan davranışını etkileyen faktörleri ögrenmek ve yoneticinin örgut verimliligini saglamasi icin orgut calisanlarinin ihtiyac ve isteklerini anlamaya calismasi gerekliligini kavramaktır.
Dersin Tanımı Bu ders sporda örgütsel davranış kavramı, birey, motivasyon, grup davranışı, çalışma takımları, liderlik, örgüt kültürü konularını içermektedir.

Dersin İçeriği
1 Orgutsel davranis, tarihsel gelisimi ve gelecegi
2 Orgut icinde birey ve kisilik
3 Bireylerin tutum ve davranislari, is tatmini
4 Algilama ve bireysel karar alma
5 Motivasyon
6 Grup Davranisi
7 Calisma Takimlari
8 Ara Sınav
9 Iletisim
10 Liderlik
11 Guc ve Politika
12 Orgutsel ogrenme
13 Orgut kulturu
14 Orgutlerde catisma
15 Orgutlerde degisme ve gelisme ile stres yönetim
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Örgutlerde insan davranisini etkileyen faktorleri ogrenebilme.
2 Yoneticinin orgut verimliligini saglamasi icin orgut calisanlarinin ihtiyac ve isteklerini anlamaya calismasi gerekliligini kavrayabilme.
3 İletişim ve güdülemeyi kavrayabilme
4 Örgütlerde liderlik davranışlarını öğrenebilme.
5 Zaman ve değişim yönetimi hakkında temel kavramlara hakim olma becerisi.
6 Sporda örgütsel davranış hakkında bilgiler edinme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Pedodonti teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Tıbbi alanlar başta olmak üzere farklı disiplinlerle çalışarak yeni bilgiler oluşturabilme
3 Pedodonti alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
4 Pedodonti alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 12 2 24
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 3 3 9
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Robbins, S.P. ve Judge, T.A., 2012 (Çev. Ed.:Prof.Dr. İnci Erdem), Örgütsel Davranış, Nobel Yayınevi, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi Beta Basım Yayım Prof. Dr. Erol Eren Örgütsel Davranış Nobel Yayın Dağıtım Prof. Dr. Salih Güney

Ders İle İlgili Dosyalar