Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ İkinci Düzey TUR812 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KENAN GÜLLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE EĞİTİM
Dersin Amacı Bütünleşik Pazarlama İletişimi dersin amacı; işletme ile hedef müşteri grupları arasında olumlu bir iletişim ortamının kurulması ve bu iletişimin yönetilmesi sürecini analiz etmektir. Bu derste, pazarlama iletişim araçlarının ayrı ayrı değil, birbirlerinin etkisini destekleyecek ve güçlendirecek şekilde koordineli ve uyumlu mesajlar verilmesi için uygulanması gereken stratejiler açıklanmaktadır.
Dersin Tanımı Ders kapsamında, Bütünleşik Pazarlama İletişimi” dersinin amacı işletme ile hedef müşteri grupları arasında olumlu bir iletişim ortamının kurulması ve bu iletişimin yönetilmesi sürecini analiz etmektir. Bu doğrultuda dersin içeriği şu şekilde özetlenebilir: İletişim Kavramı ve Modeli, Pazarlama İletişiminin Amaçları ve Stratejileri, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kavramı, İşletme, Mal ve Hizmet Bilinirliğini Arttırmada Bütünleşik Pazarlama İletişimin Rolü, Pazarlama İletişiminde Medya Seçimi, Marka İletişimi, Reklam İletişimi, Sponsorluk İletişimi, Müşteri İlişkileri Yönetimi, İlişki Pazarlaması, Veri Tabanlı Pazarlama, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Programının Geliştirilmesi, Pazarlama İletişim Programlarının Denetimi konuları yer almaktadır.

Dersin İçeriği
1 İletişim, pazarlama iletişimi, bütünleşik pazarlama iletişimi
2 Pazarlama iletişimi planı
3 Pazarlama karması unsurları ve Pİ (Ürün ve Ambalaj)
4 Reklam
5 Kişisel satış
6 Satış geliştirme
7 Halkla İlişkiler
8 Doğrudan pazarlama
9 İnternette pazarlama ve uygulamaları
10 Sosyal medyada pazarlama iletişimi
11 Sponsorluk
12 İlişki pazarlaması
13 Veri tabanlı pazarlama
14 Pazarlama iletişim programlarının denetimi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bütünleşik pazarlama iletişimin önemini tanımlar.
2 Bütünleşik pazarlama iletişi planlaması yapar.
3 Pazarlama iletişim araçlarını analiz eder ve işletme hedeflerine göre birlikte kullanır.
4 Pazarlama iletişim araçlarıyla başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı ile nitel ve nicel yöntemlerle bütünleşik pazarlama iletişimi çabalarını değerlendirir.
5 Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları pazarlama iletişi kurma akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini kullanabilir.
6 Pazarlama İletişim Programlarının Denetimini yapar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Odabaşı, Y. ve Oyman, M. (2016). Pazarlama İletişimi Yönetimi, 15. Baskı, MediaCat Yayınları, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar Odabaşı, Y. (2013). Edit.Pazarlama İletişimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Eskişehir. Kenneth E. C., and Baack, D. (2016). Bütünleşik Reklam Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. Sarıyer, N. (2018). Pazarlama İletişimi Araçları, Seçkin Yayıncılık, Ankara. McCabe, S. (2009). Marketing Communications in Tourism and Hospitality, First Edition, Elsiver. Blythe, J. (2006). Essentials of Marketing Communications, (3rd Edition), Prentice Hall. Chris Fill (2006). Simply Marketing Communications, FT Prentice Hall. Kayode, O. (2014). Marketing Communiation, Bookboon. Percy, L. (2008). Strategic Integrated Marketing Communication, First Edition, Elsiver.

Ders İle İlgili Dosyalar