Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DENEY HAYVANLARI VE UYGULAMA YÖNTEMLERİ Birinci Düzey SBD 000 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE UYGULAMA
Dersin Amacı Deneysel araştırmalarda en fazla kullanılan laboratuar hayvanlarının (fare, sıçan ve tavşan) anatomik ve fizyolojik yapılarının kavranması
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Ders programının tanıtımı -Deney hayvanları laboratuvarının tanıtımı
2 Mevzuat-Hayvan Deneyleri Etiği-Deney Hayvanlarının Anatomisi
3 Deney Hayvanlarının Fizyolojisi-Deney Hayvanlarının Biyokimyası-Deney Hayvanlarının Histolojisi Ve Doku Örneği Alma Teknikleri-Hayvan Hastalıkları (Parazitler)
4 İş Sağlığı Ve Güvenliği-Hayvan Hastalıkları (Mikrobiyal Ve Viral)
5 Tutuş Teknikleri-Deney Hayvanlarını tutuş teknikleri
6 Alternatif Yöntemler (3R Kuramı)-Temel Laboratuvar Güvenliği ve Temizlik (çevre, ekipman ve Kafesler)
7 Kan Ve Örnek Alma Teknikleri-Deney Hayvanlarının Beslenmesi Deney Hayvanlarının Beslenmesi ve Gavaj Uygulama
8 İlaç Verme ve Enjeksiyon Teknikleri-İlaç Verme Ve Enjeksiyon Teknikleri
9 Hayvan Refahı ve Davranış Özellikleri-Kan ve Örnek Alma Teknikleri
10 Laboratuvar İşletmesi-Alternatif yöntemler ( Alternatif Deney Modelleri) Deney Hayvanlarının anatomisi ve Cerrahi Yöntemler/ Anestezi ve Ötenazi teknikleri
11 Anestezi ve Ötenazi teknikleri-Deney Hayvanlarının anatomisi ve Cerrahi Yöntemler/ Anestezi ve Ötenazi teknikleri
12 Hayvan Deneyleri Etiği-Deney Hayvanlarının Üretimi Deney Hayvanlarının Çiftleştirilmesi ve Vajinal Smear Testi
13 Temel Laboratuvar güvenliği ve temizlik (Çevre, ekipman ve Kafesler) Temel Labaratuar güvenliği ve temizlik(Atıkların kontrolü) Temel Laboratuvar Güvenliği ve Temizlik
14 sınav
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Deney hayvanlarını tutuş tekniklerini bilecek
2 İlaç verme ve enjeksiyon tekniklerini bilecek
3 Kan ve örnek alma tekniklerini bilecek
4 Temel laboratuvar güvenliğini sağlayabilecek
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2 Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3 Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4 Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5 Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6 Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7 Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8 Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9 Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10 Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11 Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12 Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13 Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14 İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15 Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 13 4 52
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 4 10 40
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fıeld T. Experimental Animals (A Reality Fiction) . Solid Objects (November 1, 2016)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar