Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE'NİN EKONOMİK YAPISI Birinci Düzey HİT 353 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA KOÇOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı TÜRKİYE''''NİN EKONOMİK YAPISINI TARİHSEL SÜREÇ İÇİNDEKİ GELİŞİM SEYRİ ÇERÇEVESİNDE İNCELEMEK
Dersin Tanımı TÜRKİYE''NİN EKONOMİK YAPISI, KAMU VE ÖZEL SEKTÖR BAĞLAMINDA TARIM, TİCARET, SANAYİ VE HİZMETLER SEKTÖRLERİ ÇERÇEVESİNDE KONU EDİNİLMEKTEDİR

Dersin İçeriği
1 Temel Makro ekonomik Kavramlar, Marshall-Lerner Koşulu, Sabit Kur Sistemi, Esnek Kur Sistemi, Devalüasyon, J-Eğrisi, Altın Standardı Sistemi, Bretton Woods Sistemi
2 KAPİTÜLASYONLARIN KALDIRLIMASI VE LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI
3 1923-1929: TÜRKİYE CUMHURİYETİ KURULUŞ YILLARI
4 1929 DÜNYA BUHRANI NEDENLERİ VE SONUÇLARI
5 1930-1939: DEVLETÇİ EKONOMİ DÖNEMİ
6 1940-1949:İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI YILLARI VE SONRASI
7 1950-1960:LİBERAL EKONOMİ POLİTİKALARI VE DIŞ TİCARETTE KONTROL POLİTİKALARINA DÖNÜŞ
8 1960-1980: PLANLI KALKINMA DÖNEMLERİ
9 1980-1989:24 OCAK KARARLARI, İHRACATA DAYALI SANAYİLEŞME MODELİ VE PİYASA EKONOMİSİNE YÖNELİK YAPISAL DEĞİŞİM SÜRECİ
10 1990’LI YILLAR: SERMAYE HAREKETLERİNİN LİBERALLEŞMESİ SÜRECİ VE KONJONKTÜREL DALGALANMALARA YÖNELİK POLİTİKALAR
11 5 Nisan 1994 İKTİSADİ VE FİNANSAL İSTİKRAR KARARLARI
12 2000-2002 DÖNEMLERİ, ŞUBAT 2001 EKONOMİK KRİZİNİN NEDENLERİ VE SONRASINDA UYGULANAN İKTİSADİ VE FİNANSAL KARARLAR
13 2002 VE 2020 DÖNEMLERİ MAKRO EKONOMİK REFORMLAR VE PERFORMANS
14 PARA VE MALİYE POLİTİKALARI, IS-LM-BP MODELİ
15 TÜİK VE DÜNYA BANKASI''''NDAN VERİ ELDE EDİLEREK TÜRKİYE''''NİN SOSYO-KÜLTÜREL VE MAKRO EKONOMİK İSTATİSTİKLERİNİN ANALİZİ
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 TEMEL EKONOMİK KAVRAMLARI AÇIKLAYABİLME
2 KAMU VE ÖZEL SEKTÖR AYRIMINI AÇIKLAYABİLME
3 TARIM, SANAYİ VE HİZMETLER SEKTÖRLERİNİN GELİŞİM SEYRİNİ ANLATABİLME
4 TÜRKİYE''NİN İÇ VE DIŞ TİCARETİ HAKKINDA YETERLİ BİLGİ VEREBİLME
5 OSMANLI İMPARATORLUĞU EKONOMİSİNİN GELENEKSEL YAPISINI AÇIKLYABİLME
6 İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI SONRASINDA YAPILAN PLANLAMA ÇALIŞMALARI VE ALINAN KARARLARI AÇIKLAYABİLME
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı HÜSEYİN KARAKAYALI, TÜRKİYE'NİN EKONOMİK YAPISI VE DEĞİŞİMİ, iZMİR, 1998.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar