Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MAKİNA TASARIM VE UYGULAMALARI-I Birinci Düzey MM 401 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EYYUP GERÇEKCİOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bölümdeki bütün öğretim elemanları
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araştırma Görevlileri
Dersin Veriliş Şekli Proje
Dersin Amacı Öğrencilerin lisansta gördükleri konularla ilgili proje yapmasını sağlamak. Yapılan projelerde disiplinler arası ve disiplin içi takımlarda çalışma becerisi kazandırmak.
Dersin Tanımı MTU-I

Dersin İçeriği
1 Disiplinler arası takımlar için proje konularının internet üzerinden ilanı ve öğrencilerin proje tercihlerini yapması.
2 Tercihte bulunmayan öğrencilerin uygun görülen danışmanlar ve projeler ile eşleştirilmesi, Kesinleşmiş proje önerileri ve öğrenci grupları ders döneminin 2. haftasının son iş gününde WEB SAYFASINDA ilan edilmesi.
3 Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
4 Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
5 Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
6 Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
7 Öğrencilerin, WEB SAYFASINA ara raporlarını yüklemesi ve danışmanların ara değerlendirme notlarını vermesi.
8 Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
9 Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
10 Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
11 Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
12 Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
13 Öğretim elemanlarıyla görüşme (projenin gidişatı vs hakkında)
14 Dönem sonunda danışman öğretim üyesine sunum yapılması ve hazırlanan defter MTU-1 Yükleme Linki’ne yüklenir, danışman öğretim üyesine pdf olarak teslim edilmesi.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kazanılmış olan temel bilim ve mühendislik bilgilerini kullanma becerisi,
2 Bir mühendislik problemini anlama, tanımlama ve çözme becerisi,
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
4 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi.
5 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci,
6 Yazılı ve sözlü sunum beceresi,
7 Modern tasarım yöntemlerini kullanma becerisi.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 40 40
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Konuyla ilgili herhangi bir kaynak
Yardımcı Kaynaklar Konuyla ilgili herhangi bir kaynak

Ders İle İlgili Dosyalar