Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KONDİSYONERLİK Birinci Düzey YSEÇ 216 Seçmeli 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ HACER GÜVEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Antrenör kavramını inceler, meslek olarak antrenörlüğün gelişim ve eğitim süreçleri, pedeğojik-psikolojik ve takım yönetiminin teorik oluşumu ve uygulamaya aktarılmasıdır
Dersin Tanımı Antrenör kavramını inceler, meslek olarak antrenörlüğün gelişim ve eğitim süreçleri

Dersin İçeriği
1 Antrenörlüğün tanımı, antrenörde olması gereken genel özellikler
2 Antrenörlük mesleğinin prensipleri
3 Antrenörün kişilik özelliklerine göre sınıflaması
4 Sporcuların kişilik özelliklerine göre sınıflanması
5 Sporda öğretim yöntemleri
6 Bir Antrenörün Başarıda ki Rolü Nedir?
7 Takımın sevk ve idaresinde antrenörün özel görevleri
8 Antrenörde bulunması Gereken İletişim Becerileri
9 vize sınavı- Sporcu ve Antrenör Psikolojisi
10 Antrenörlük ve Sporda ahlak felsefe
11 Antrenörün değişen koşullar karşısında antrenman planlamasında dikkat edeceği hususlar
12 Antrenör sporcu ilişkilerinin değerlendirilmesi
13 Spor ortamında stres yaratan faktörler ve Müsabaka Analizi ve Değerlendirme
14 Değişen koşullar karşısında antrenörün tutumunun değerlendirilmesi
15 final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Antrenör kavramını ve uygulama alanlarını öğretir
2 Antrenörlük ilkeleri ve becerisini tanır
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 4 4 16
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 4 16
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Y:S; Antrenörlük Bilgisi Y.S; Antrenman Bilgisi
Yardımcı Kaynaklar T.O. Bompa; Antrenman teorisi

Ders İle İlgili Dosyalar