Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOELEKTRİK POTANSİYELLER İkinci Düzey VFZ 528 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EBRU ÇETİN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Nazmi ÇETİN Doç.Dr.Ebru ÇETİN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Nazmi ÇETİN Doç.Dr.Ebru ÇETİN
Dersin Veriliş Şekli Teorik ders, genel sunumlar, CD gösterimleri
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere BİYOELEKTRİK POTANSİYELLER hakkında temel bilgi vermektir.
Dersin Tanımı Bu derste BİYOELEKTRİK POTANSİYELLER anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 zar potansiyelleri
2 aksiyon potansiyelleri
3 zar potansiyellerinin temel fiziği
4 zar potansiyelinin ölçülmesi
5 sinirlerde zar dinlenim potansiyeli
6 sinir aksiyon potansiyeli
7 aksiyon potansiyelinin başlaması
8 aksiyon potansiyelinin ilerlemesi
9 iyon kanalları
10 aksiyon potansiyelinde enerji metabolizmasının önemi
11 aksiyon potansiyelinde enerji metabolizmasının önemi
12 sinirde sinyal iletimi
13 refraktör dönem
14 aksiyon potansiyelinin kaydedilmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 zar potansiyellerini anlayabilme
2 iyon kanallarını anlayabilme
3 sinirde sinyal iletimini anlayabilme
4 sinirlerde zar dinlenim potansiyelini anlayabilme
5 aksiyon potansiyelinde enerji metabolizmasının önemini anlayabilme
6 zar potansiyelinin ölçülmesini anlayabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 1 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
Yardımcı Kaynaklar 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology.Elsevier, USA. 3. Reece, W.O., 1997: Physiology of demestic animals. Williams and Wilkins, USA 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya 5-Bölükbaşı, F. (1989). Fizyoloji Ders Kitabı. Vücut Isısı ve Sindirim. Cilt 1, Ankara Üniv. Veteriner Fakültesi Yayınları, No: 413, Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar