Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PERİODONTAL DOKULARIN BİYOKİMYASI İkinci Düzey DPR 609 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERVET KESİM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Öğrenciye; spesifik plak hipotezi spesifik bakterilerin virülans faktörleri, bunların moleküler yapısı ve etki mekanizması, konak yanıtında enflamatuar mediatörler ve bu mediatörlerin etki mekanizması hakkında bilgi vermek.
Dersin Tanımı Periodontal doku biyokimyası enflamatuar mediatörlerin anlatılması

Dersin İçeriği
1 Tüm Actinobacillus actinomycetemcomitans’lar Eşit Değil: Spesifik Plak Hipotezinin Yeniden Gözden Geçirilmesi
2 actinomycetemcomitans’ın Lökotoksini
3 Lökotoksin Etki Mekanizması
4 Lökotoksin Genlerinin Moleküler Yapısı
5 Lökotoksin Üretiminde Moleküler Esaslar
6 Porphyromonas gingivalis’in Proteazının Konak Dokusu Üzerine Etkisi)
7 P. gingivalis’in Proteolitik Aktivitesi
8 Gingipain Proteaz Genlerinin Moleküler Karakterizasyonu
9 Konak İletişiminde Kesintiler: İnterlökin-8 (IL-8) ve İntercelüler Adhezyon Molekülü (ICAM-1)’in Epitelyal Ekspresyonu.
10 Periodontal Dokularda IL-8 ve ICAM-1’in Dağılımı
11 IL-8 ve ICAM-1 Protein Ekspresyonunda Bakteriyal Modülasyon
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Biyokimyasal parametreleri öğrenir
2 Biyokimyasal parametrelerin hastalığın klinik durumları ile ilişkisini kurar.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme 3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4- Okul liderliğinin temellerini bilme. 5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma. 7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma. 8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 10 100
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar