Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KİMYACILAR İÇİN BİLGİSAYAR KULLANIMI İkinci Düzey KİM104 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön şartsız.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr.Yahya GÜZEL Prof.Dr.Zeki BÜYÜKMUMCU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yoktur
Dersin Veriliş Şekli Sınıf içerisinde projeksiyonla anlatım ve bilgisayarda uygulama.
Dersin Amacı Dersin sonunda öğrencilerin bilimsel veri tabanları, MS word, MS excel, MS power point, paint ve spartan programlarını kullanmayı öğrenmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Bilimsel veri tabanları, MS word, MS excel, MS power point, paint ve spartan programlarının kullanımının ögretilmesi.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel veritabanları
2 MS word
3 MS power point
4 Paint
5 Excel
6 Excel ile bazı fonksiyonların (trigonometrik fonksiyonlar, eksponensiyel fonksiyonlar vs) grafiklerinin çizilmesi
7 Excel kullanrak bazı bazı istatistik fonksiyonların hesaplanması
8 Arasınav
9 Excel kullanarak determinant ve regrasyon analizi
10 Spartan programı kullanımı
11 Spartan kullanarak suyun özelliklerinin teorik olarak hesaplanması
12 Spartan kullanarak amonyağın özelliklerinin teorik olarak hesaplanması
13 Spartan kullanarak etil alkolün özelliklerinin teorik olarak hesaplanması
14 Spartan kullanarak benzenin özelliklerinin teorik olarak hesaplanması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Veri tabanı kullanarak bilimsel araştırmanın yapılması
2 Deneysel verilerin işlenmesi, değerlendirilmesi ve grafiklerin çizimi
3 Bilgisayarlı hesaplama ile kimyasal bileşiklerin özelliklerinin teorik olarak hesaplanması
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 5 2 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 8 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 8 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 1. Fortran ve Python ile Sayısal Fizik (2. Press) Bekir Karaoğlu 2. Mühendisler için Sayısal Yöntemler, (4. Press) Canale, R.P., Chapra, S.C.,, Tarnslater: Hasan Heperkan, Uğur Kesgin. 3. Environmental Chemistry & Pollution Control (Son baskı), By S.S. Dara 4. Applied Chemistry (Son baskı), By H.D. Gesser

Ders İle İlgili Dosyalar