Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MÜZİKTE BİLGİSAYAR KULLANIMI Birinci Düzey MÜZ356 Seçmeli 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Zülfükar ÖZFINDIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ders içeriğinde öğretilebilecek farklı işlevleri (nota yazma, ses kaydetme, ses düzenleme, müzik düzenleme vb.) olan müzik programlarını tanıtarak, işlevlerine göre hangi alanda kullanılabileceklerine dair öneriler getirmektir.
Dersin Tanımı Bu ders, her öğrencinin bilgisayar ile sorunsuz çalışabilme, Nota yazabilme veri saklayabilme yeteneklerini kazanması için aktif katılım sağlayacak biçimde formatlanacaktır

Dersin İçeriği
1 MuseScore nota yazım programı ve arayüzü hakkında genel bilgi.
2 Başlangıç merkezi, yeni nota yazım sayfası açma. eser oluşturma ve içeriklerinin anlatımı.
3 Program arayüzündeki butonların anlatımı ve kullanımı.
4 Nota yazım Uygulaması
5 Arayüz palet bölümünün kullanımı.
6 Nota yazım uygulaması.
7 Nota yazım uygulaması.
8 Nota yazım uygulaması.
9 VİZE HAFTASI
10 Nota yazım uygulaması.
11 Nota yazım uygulaması.
12 Nota yazım uygulaması.
13 Nota yazım uygulaması.
14 Genel Tekrar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 MuseScore nota yazım programını kurabilmesi
2 Nota yazımını sorunsuz kullanabilmesi
3 Yazılan notaların Başka yazılımlara aktarabilmesi
4 Arşiv amaçlı Notaların cıktı ve kayıtlarının saklanabilmesi
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     32
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı MuseScore kullanım kılavuzu.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar