Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATATÜRK VE İNÖNÜ DÖNEMİ KÜLTÜR POLİTİKALARI II Üçüncü Düzey TAR 688 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HİKMET ZEKİ KAPCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Atatürk ve İnönü döneminde gerçekleştirilen kültür politikalarının Türk kültür hayatı üzerine etkisini tespit etmek.
Dersin Tanımı Atatürk ve İnönü döneminde gerçekleştirilen kültür politikalarının Türk kültür hayatı üzerine etkisi bir çok boyutuyla tartışılır ve bu konularda çeşitli araştırmalar yapılır

Dersin İçeriği
1 İNÖNÜ DÖNEMİ KÜLTÜR POLİTİKALARI
2 EĞİTİM İnönü''nün Eğitime Verdiği Önem
3 DİL ÇALIŞMALARI VE TÜRK DİL KURUMU 1938-1946 arası faaliyetleri
4 DİL ÇALIŞMALARI VE TÜRK DİL KURUMU 1946-1950 arası faaliyetleri
5 TARİH ÇALIŞMALARI VE TÜRK TARİH KURUMU 1938-1946 arası faaliyetleri
6 TARİH ÇALIŞMALARI VE TÜRK TARİH KURUMU 1946-1950 arası faaliyetleri
7 Ara sınavı
8 EDEBİYAT
9 SANAT
10 YAYIN, İLETİŞİM, SPOR VE MÜZECİLİK
11 HALKEVLERİ
12 ATATÜRK VE İNÖNÜ DÖNEMİ KÜLTÜR POLİTİKALARININ KARŞILAŞTIRMASI Dil, Tarih ve Edebiyat
13 ATATÜRK VE İNÖNÜ DÖNEMİ KÜLTÜR POLİTİKALARININ KARŞILAŞTIRMASI Sanat, Yayın, İletişim, Spor, Müzecilik ve Halkevleri
14 Yarıyıl sonu sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Cumhuriyet Döneminde kültür Alanında Meydana Gelen Gelişmelerin kavranması
2 Dil alanında yapılan inkılapların kültür hayatımıza etkisinin kavranması
3 Tarih alanında yapılan İnkılapların kültür hayatımıza etkisinin kavranması
4 Halkevlerinin kültür hayatımıza etkisinin kavranması
5 Edebiyat alanında yapılan çalışmaların kültür hayatımıza etkisinin kavranması
6 Sanat alanında yapılan çalışmaların kültür hayatımıza etkisinin kavranması
7 İletişim alanında yapılan çalışmaların kültür hayatımıza etkisinin kavranması
8 Güzel sanatlar alanında yapılan çalışmaların kültür hayatımıza etkisinin kavranması
9 Atatürk ve İnönü''nün kültür hayatımıza etkilerinin mukayese edilerek kavranması
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7 Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10 Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12 Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar A. İlhan SEZER, İsmet İnönü Döneminde Eğitim ve Kültür Politikaları, Ankara, 2005; Afet İNAN, Medeni Bilgiler ve Mustafa Kemal Atatürk’ün El Yazıları, yy, Ankara 2002; Anıl Çeçen, Kültür ve Politika, Ankara, 1996.; Anıl Çeçen, Atatürk’ün Kültür Kurumu Halkevleri, Ankara, 1990; Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri I (1919–1938); Ankara, 2006; Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri II (1906–1938); Ankara, 2006; Aygül KILINÇ, Atatürk Dönemi Kültür Politikasının Türk Toplumsal Yaşamına Etkileri ve Katkıları, Malatya, 2005; Baha Mutlu AYDIN, Köy Enstitüleri ve Toplum Kalkınması, Ankara, 2008; Başak BUGAY, 1923’ten Günümüze Sosyo-Politik Durumun Türk Resim Sanatında Yansımaları, İstanbul, 2006; Behar Büşra ERSANLI, İktidar ve Tarih: Türkiye’de Resmi Tarih Tezinin Oluşumu (1929-1937), Afa Yayınları, İstanbul 1992 Cemil Öztürk, Türkiye''de Dünden Bugünü Öğretmen Yetiştiren Kurumlar; Erol GÜNGÖR, Kültür Değişmesi ve Milliyetçilik, İstanbul, 1989; Erol GÜNGÖR, Türk Kültürü Ve Milliyetçilik, İstanbul, 2004; Esin BERKTAŞ, 1939–1950 Dönemi Türk Sinemasının Ekonomik, Politik, Toplumsal ve Kültürel Yapısı, İstanbul, 2008; Fatma ER, Milli Şef Döneminde Çağdaşlaşma Anlayışı ve Uygulamaları Ankara, 2000; İsmet BOZDAĞ, Atatürk’ün Evrensel Boyutları, Ankara, 1998; Kadir ŞEKER, İnönü Dönemi Kültür Hayatı (1938–1950), Isparta, 2000; Kamile İMER, Türk Dil Devrimi, TDK Tanıtma Yayınları, Ankara 1976; Kemal Atatürk, Nutuk (1919-1927), Bugünkü Dille Yayına Hazırlayan: Zeynep Korkmaz, Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları, Ankara 2006; Mevlüt KAPLAN, Aydınlanma Devrimi ve Köy Enstitüleri, Ankara, 2002; Mustafa ÇIKAR, Hasan Ali Yücel ve Türk Kültür Reformu, Ankara, 1997; Nail TAN, Cumhuriyet Dönemi Kültür Çalışmalarının Dünü, Bu Günü, Yarını, Ankara, 2003; Necip P.ALPAN, Atatürk’ün Milli Müzik Devrimi, Ankara, 1989; Nilüfer ÖNDİN, Cumhuriyetin Kültür Politikası ve Sanat 1923–1950, İstanbul, 2003; Nuray BAYRAKTAR,; Halkevlerinin Ülke Kültürüne İnsanın Gelişimi ve Dönüşümü Açısından Katkıları, Ankara, 1999; Nurgün KOÇ, Türk Kültür Tarihi İçerisinde Köy Enstitüleri, İzmir, 2007; Osman Nuri Ergin, Türk Maarif Tarihi; Ömer Asım AKSOY, Atatürk ve Dil Devrimi, Milli Eğitim Basımevi, Ankara 1963; Önder GÖÇGÜN, Edebiyat Dünyası ve Atatürk, Ankara, 1995; Sadi BORAK, Atatürk ve Edebiyat, İstanbul, 2004; Selçuk KANTARCIOĞLU, Türkiye Cumhuriyeti Hükümet Programlarında Kültür, Ankara, 1998 ; SİNANOĞLU, Suat; Türk Hümanizmi II, İstanbul, 1999; Şerafettin YAMANER, Atatürk Öncesinde ve Sonrasında Kültürel Değişim, İstanbul, 1998; Turan ALTUNTAŞ, Bozkırın Eğitim Abideleri, Adana, 1998; Yahya Akyüz, Türk Eğitim Tarihi;

Ders İle İlgili Dosyalar