Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEK ETİĞİ İkinci Düzey ADA 110 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Talha TURHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Talha TURHAN
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Adalet kavramına ilişkin felsefi bir tartışma ortamı oluşturmak ve böylece öğrencilerin adalet olgusuna yönelik bakış açılarını geliştirmek.
Dersin Tanımı Adaletin soyut olan boyutunu tartışabilmek için sosyal ve siyasal hayattaki somut tezahürlerinden yola çıkılarak, evrensel bir adalet olgusundan ve algısından söz edilecektir.

Dersin İçeriği
1 Etik: Kavramsal Temeller
2 Ahlak Felsefesinin Tarihçesi
3 Ahlak Felsefenin Teorisyenleri
4 Etik Gerekçelendirme
5 Kamu Etiği
6 Kamu Etiği ve İnsan Hakları
7 Bireysel Etik
8 Örgütsel Etik
9 Etik Mevzuat
10 Etik Davranış İlkeleri
11 Etik Düşünmek
12 Etik Eylem
13 İş Ahlakı
14 İş Disiplini
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Etik kavramının tarihçesini öğrenme
2 Etiğin tarihsel aşamalarda geçirdiği evreleri öğrenme
3 Ahlak felsefesinin kuramcılarını öğrenme
4 Etik gerekçelendirme koşullarını ayırt edebilme becerisi
5 Kamu etiğinin ne anlama geldiğini ve toplumsal karşılığını öğrenme
6 Kamu etiği ile insan hakları arasındaki ilişkinin mahiyetini öğrenme
7 Bireysel etik kavramının ne anlama geldiğini öğrenme
8 Sistem ahlakı ile meslek ahlakı ilişkini öğrenme
9 Etik davranış ilkelerinin neler olduğunu öğrenme
10 Etik mevzuatın neler içerdiği ve neleri kuşattığına ilişkin detaylı bilgi

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2 Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3 Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4 Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5 Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6 Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7 Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8 Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9 Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10 Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11 Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12 Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13 Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 2 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 1 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Etik-Ahlak Felsefesi, Doğan ÖZLEM, Notos Yayınevi, 2014.
Yardımcı Kaynaklar Etiğe Giriş, Ahmet CEVİZCİ, Paradigma Yayınları, 2008. Etik ve Metaetik, Harun TEPE, Türkiye Felsefe Kurumu, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar