Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK ROMANINDA FELSEFİ AÇILIMLAR İkinci Düzey TDE 699 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ŞAHİKA KARACA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu dersin amacı felsefe ve edebiyat ilişkisini kavramsal düzeyde ve teorik problemler bağlamında incelemek ve söz konusu ilişkiyi edebi eserlerde analiz etmektir.
Dersin Tanımı Edebiyat-felsefe ilişkisini Türk edebiyatı üzerinden okumak.

Dersin İçeriği
1 Giriş: Dersin Tanıtımı
2 Edebî Söylem
3 Felsefî Söylem
4 Edebî ve Felsefi Söylemin Karşılaştırılması
5 Felsefî Romanı Tanımlama
6 Felsefî Bir Roman Var mıdır?
7 Metin İncelemeleri
8 Ara Sınav
9 Metin İncelemeleri
10 Metin İncelemeleri
11 Metin İncelemeleri
12 Metin İncelemeleri
13 Metin İncelemeleri
14 Genel Değerlendirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersin sonunda öğrenci, kavramsal ve teorik düzeyde edebiyat ve felsefe arasındaki ilişkiyi kurar.
2 Temel felsefi disiplinlerin konularını ve problemlerini analiz eder.
3 Edebi eserlerdeki felsefi problemleri tespit eder.
4 Metinleri eleştirel bakış açısıyla okur.
5 Bir metni farklı yaklaşımlardan okuma, yorumlama ve başka metinlerle karşılaştırma becerisini kullanır.
6 ..
7 ..
8 ..
9 ..
10 ..

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Şen, Cafer (2012), Türk Romanında Felsefî Açılımlar, Ankara, Akçağ
Yardımcı Kaynaklar 1. Aytaç, Gürsel (2011), Felsefî Roman, Ankara, Phoenix Yayınevi 2. Bakhtin, Mikhail (2001), Karnavaldan Romana. İstanbul, Ayrıntı Yayınları 3. Bergson, Henri (2007), Madde ve Bellek, Ankara, Dost Kitabevi. 4. Çotuksöken, Betül (2000), Felsefî Söylem Nedir?, İstanbul, İnkılâp Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar