Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ELASTİSİTE TEORİSİ-II Üçüncü Düzey MKM 602 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. RECEP EKİCİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu derste, farklı mekanik yüklemeler altındaki lineer elastik malzemelerin analizlerini öğrencilere tanıtılması amaçlanmaktadır. Ayrıca, mühendislik uygulamaları ve tasarımda önemli olan özel problemlerin çözümlerinin bir derlemesi ile birlikte temel elastisite teorisi bilgisini öğrencilere sağlanması amaçlanmaktır. Bu derste sunulan konular, diğer katı mekaniği derslerinin takibine temel oluşturacaktır.
Dersin Tanımı Potansiyellerle elastisite problemlerinin çözümü, Potansiyellerle elastisite problemlerinin çözümü, Burulma problemi, Kalın silindirler, Diskler ve küreler, Düz basit kirişler, Eğrisel kirişler, Yarı sonsuz elastik ortam ve ilgili problemler, Yarı sonsuz elastik ortam ve ilgili problemler, Enerji prensipleri ve varyasyonel metodlara giriş, Enerji prensipleri ve varyasyonel metodlara giriş, Elastik stabilite: Kolonlar, İnce düz plakaların eğilmesi, İnce kabuk teorisine giriş

Dersin İçeriği
1 Potansiyellerle elastisite problemlerinin çözümü
2 Potansiyellerle elastisite problemlerinin çözümü
3 Burulma problemi
4 Kalın silindirler
5 Diskler ve küreler
6 Düz basit kirişler
7 Eğrisel kirişler
8 Yarı sonsuz elastik ortam ve ilgili problemler
9 Arasınav
10 Yarı sonsuz elastik ortam ve ilgili problemler
11 Enerji prensipleri ve varyasyonel metodlara giriş
12 Enerji prensipleri ve varyasyonel metodlara giriş
13 Elastik stabilite: Kolonlar
14 İnce düz plakaların eğilmesi
15 İnce kabuk teorisine giriş
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bir elastisite problemini tanımlayabilme
2 Düzlem gerilme, düzlem şekil değiştirme, denge denklemleri, sınır şartları, uygunluk denklemleri ve gerilme fonksiyonu gibi elastisitenin temel kavramlarını belirleyebilmek / açıklayabilmek
3 Farklı çözüm stratejilerinin avantajlarını ve dezavantajlarını karşılaştırabilmek
4 Bir elastisite probleminin çözümü için en iyi çözüm yöntemini seçebilmek
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans ve yüksek lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere dayalı olarak bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek seviyeye ulaşabilme
2 Edindikleri uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik bilgileri kullanabilme, elde ettiği sonuçları değerlendirme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisine sahip olma
3 Matematik alanındaki bilgilerini farklı disiplinlerden edindiği bilgilerle bütünleştirerek yeni çalışmalar yapabilme
4 Uzmanlık gerektiren problemleri, bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm üretebilme
5 Kendi alanında bağımsız olarak problemler kurgulama, bu problemlerin matematiksel modellerini oluşturarak çözümler üretebilme
6 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
7 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
8 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve verimli bir şekilde kullanabilme
9 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
10 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
11 Yaptığı özgün çalışmaları ulusal ve uluslararası bilimsel dergilerde yayınlayabilme
12 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme, yorumlayabilme ve kullanbilme
13 Lisans ve lisansüstü düzeyde edinilen bilgiler temelinde bilgilerini geliştirebilme ve özgün çalışmalar yapabilecek düzeye ulaşabilme.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 5 8 40
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 5 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Adel S. Saada, Elasticity. Theory and Applications,Pergamon Unified Engineering Series, 1974
Yardımcı Kaynaklar 1- Martin H. Sadd, Elasticity: Theory, Applications, and Numerics, Elsevier, 2005. 2- Arthur P. Boresi, Ken Chong, James D. Lee, Elasticity in Engineering Mechanics, John Wiley & Sons, 2011. 3- Sacit Tameroğlu, Elastisite Teorisi: Çözüm Yöntemleri ve Bazı Matematiksel Teknikler, 1991.

Ders İle İlgili Dosyalar