|
1 |
Ders tanıtımı yapılır. 1. sınıfta öğrenilen temel karakter bilgisinin kısa bir özeti sunulur. Karakter tarihinin akademik kaynaklara göre yeniden sınıflandırılması anlatılır. Karakterin estetik boyutu, yazı stilleri (篆书, 隶书, 楷书 vb.) genel hatlarıyla tanıtılır. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
2 |
Karakter bileşenlerinin (偏旁部首) yalnızca sözlük tarama işleviyle değil, anlam ve kullanım yönünden nasıl ipucu verdiği örneklerle gösterilir. Radikallerin anlam gruplarına göre sınıflandırılması yapılır. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
3 |
形声字 karakterlerinde ses bileşenlerinin fonetik değeri ile güncel telaffuz farkları analiz edilir. Aynı ses bileşenine sahip karakter grupları incelenir. Ses bileşeni değişimiyle anlam kayması örnekleri çalışılır. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
4 |
会意字 karakterlerinde anlam bileşenlerinin birleşimiyle ortaya çıkan metaforik kavramlar analiz edilir. Kültürel bağlamda sembolik karakter örnekleri (例: 安, 明, 信) açıklanır. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
5 |
Geleneksel karakterlerde anlam katmanlarının nasıl korunduğu; sadeleştirme sürecinde bazı karakterlerde anlamın nasıl kaybolduğu tartışılır. Öğrenciler klasik ve basitleştirilmiş çiftleri çözümleyerek karşılaştırır. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
6 |
Karakter varyantları (异体字) konusu işlenir. Tarihsel süreçte farklı bölgelerde ve farklı metin türlerinde kullanılan varyant karakterler tanıtılır. Basılı metinlerde ve yazmalarda karşılaşılan farklılıklara örnekler verilir. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
7 |
Karakter türetme (造字法) konusu işlenir. Öğrencilere verilen bir kök anlam ve radikal grubu üzerinden yeni karakter üretme alıştırmaları yapılır. Sözlük taramalarıyla türetmenin geçerliliği sınanır. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
8 |
Ara sınav hazırlığı yapılır. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
9 |
ARA SINAV
|
|
10 |
Edebî metinlerde geçen arkaik karakterlerin (文言汉字) modern Çince karşılıklarıyla ilişkisi incelenir. Basit klasik metinlerde geçen karakter grupları analiz edilir. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
11 |
Hanzi''de çokanlamlılık (多义字) ve eşseslilik (同音字) konusu işlenir. Aynı karakterin farklı anlamları ve farklı karakterlerin aynı sesle nasıl ayrıştırıldığı tartışılır. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
12 |
Kaligrafi sanatı üzerinden karakter estetiği işlenir. Temel yazı biçimleri (篆、隶、楷、草、行) örnekleri sunulur. Öğrenciler karakterin biçimsel dönüşümünü grafik olarak inceler. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
13 |
Karakterlerin deyimlerde ve sabit yapılar içindeki anlam kaymalarına odaklanılır. 成语 ve 固定结构 içindeki hanzi’nin mecaz anlamları çözülür. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
14 |
Çince karakterlerin çağdaş dijital kullanım ortamları tanıtılır. El yazısı ile dijital yazımın farkları, karakter tanıma teknolojileri (OCR, el yazısı tanıma, cep sözlükleri) incelenir. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
15 |
Öğrenciler seçtikleri bir karakteri tarihsel, yapısal ve kültürel yönleriyle araştırarak sunum yapar. Sunumlarda karakterin klasik metinlerdeki kullanımı ve günümüzdeki dönüşümü irdelenir. Ayrıca konuşma dersi kitabının ilgili bölümündeki kelimeler incelenir.
|
|
16 |
Dönem sonu sınavıhazırlığı yapılır.
|
|
17 |
FİNAL SINAVI
|
|
18 |
-
|
|
19 |
-
|
|
20 |
-
|