Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROGRAMLAMA Birinci Düzey MBM 112 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. VEYSEL ASLANTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. VEYSEL ASLANTAŞ
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Temel programlama yapabilme yetilerinin kazanılması
Dersin Tanımı Bilgisayar donanım ve yazılımları, Programlama dilleri, çeşitleri, Programlama alanları, Programlama dillerinin gelişimi, Problem çözme, algoritma ve programlama kavramları, Algoritma Hazırlama, Sözde kodlar, akış şemaları, C programlama diline giriş, Temel Veri Tipleri ve Bellek Kullanımı, Atama ve girdi/çıktı komutları, Seçme komutları (if, if-else, switch)

Dersin İçeriği
1 Bilgisayar donanım ve yazılımları
2 Programlama dilleri ve çeşitleri
3 Programlama alanları
4 Programlama dillerinin gelişimi
5 Problem çözme
6 Algoritma ve programlama kavramları
7 Algoritma Hazırlama
8 Sözde kodlar
9 Akış şemaları
10 C programlama diline giriş
11 C programlama diline giriş
12 C programlama diline giriş
13 C programlama diline giriş
14 C programlama diline giriş
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilgisayar donanım ve yazılımları Algoritma Hazırlama, Sözde kodlar, akış şemaları, C programlama diline giriş, Temel Veri Tipleri ve Bellek Kullanımı, Atama ve girdi/çıktı komutları, Seçme komutları (if, if-else, switch)
2 Programlama dilleri, çeşitleri, Programlama alanları, Programlama dillerinin gelişimi, Problem çözme, algoritma ve programlama kavramları,
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine sahip olur.
2 Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
3 Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine sahip olur.
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine sahip olur.
5 Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine sahip olur.
6 Takım çalışmasına yatkınlık becerisine sahip olur.
7 Bireysel çalışma becerisine sahip olur.
8 Sözlü ve/veya yazılı iletişim kurma becerisine sahip olur.
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisine sahip olur.
10 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile hukuksal konularda bilgiye sahip olur.
11 Yönetsel becerilere (liderlik, organizasyon, zaman ve risk yönetimi, kalite bilinci, verimlilik vb) sahip olur.
12 Zamanı en iyi şekilde kullanma becerisine sahip olur.
13 Alışılmışın dışında yollar bulabilme becerisine sahip olur.
14 Yönetim becerisi, mesleki özgüven ve insiyatif alabilme özelliklerine sahip olur.
15 Problemlere çözümler getirirken ulusal çıkarları gözetir.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı C programlama diline giriş
Yardımcı Kaynaklar C programlama diline giriş

Ders İle İlgili Dosyalar