Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VİRAL PERSİSTENS İkinci Düzey VVR 518 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AYŞE GENÇAY GÖKSU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYŞE GENÇAY GÖKSU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere viral persistensin sadece bir viroloji konusu olmadığını, aynı zamanda immünoloji, nöroloji ve genel sağlık gibi birçok alanı ilgilendiren önemli bir konu olduğunu göstermektir. Öğrenciler, bu ders sayesinde viral enfeksiyonların karmaşık doğasını ve uzun vadeli etkilerini daha iyi anlayacaklardır.
Dersin Tanımı Viral enfeksiyonlarda persistens mekanizması ve persiste viral enfeksiyonların güncel literatürler eşliğinde incelenmesi

Dersin İçeriği
1 Giriş ve Viral Persistens Kavramı ve mekanizması
2 Viral Persistensin Temel Özellikleri
3 Persiste enfeksiyonlarda virusun Antijen Sunumuna Müdahalesi
4 Virusların Bağışıklık Sisteminden Kaçma Stratejileri, Viral mimikri
5 Virusların Bağışıklık Sisteminden Kaçma Stratejileri
6 Latent persiste enfeksiyon ve modelleri
7 İmmuntolere persiste enfeksiyon ve modelleri
8 Kronik persiste enfeksiyon ve modelleri
9 Slow persiste enfeksiyon ve modelleri
10 Güncel literatür incelemeleri ve sunum
11 Güncel literatür incelemeleri ve sunum
12 Persiste enfeksiyonların teşhis yöntemleri
13 Persiste enfeksiyonların eradikasyon yöntemleri
14 Dünyada ve ülkemizde viral persiste enfeksiyonların geleceği, müdahale yöntemleri
15 Güncel literatür ve yeni gelişmelerin değerlendirmeleri
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, viral persistensin ne olduğunu, akut viral enfeksiyonlardan nasıl farklılaştığını ve bu kavramın virolojideki önemini net bir şekilde kavrayacaklardır. Bu virüslerin sadece kısa süreli enfeksiyonlar oluşturmadığını, aynı zamanda uzun süreli ve karmaşık etkileşimlere yol açabildiğini anlamalarını sağlayacaktır.
2 Öğrenciler, bir virüsün kalıcı enfeksiyon oluşturabilmesi için sahip olması gereken temel özellikleri (konak hücreleriyle uzun süre birlikte yaşama ve bağışıklık sisteminden kaçınma) detaylı olarak açıklayabilecektir. Bu virüslerin hayatta kalma ve yayılma stratejilerini daha iyi anlamalarına yardımcı olacaktır.
3 Öğrenciler, virüslerin bağışıklık sistemi tarafından tanınmayı engellemek için antijen sunum sürecine nasıl müdahale ettiğini, hangi molekülleri (MHC sınıf I, TAP, ER vb.) hedef aldıklarını ve bu müdahalelerin sonuçlarını ayrıntılı olarak öğreneceklerdir. Bu sayede, bağışıklık sisteminin temel işleyişini ve virüslerin bu sistemi nasıl manipüle ettiğini anlayacaklardır.
4 Öğrenciler, viral persistense neden olan virusları ve persiste enfeksiyon çalışmalarında kullanılan model virüsleri (LCMV, HCMV, MV gibi) tanıyacak ve bu virüsler üzerinde yapılan araştırmalarla elde edilen temel bulgular hakkında bilgi sahibi olacaklardır
5 Virüslerin bağışıklık sisteminden kaçmak için kullandığı farklı stratejileri (erken timus enfeksiyonu, bağışıklık sistemi hücrelerini enfekte etme, nöronlarda kalıcılık, antijen sunan hücrelere müdahale) detaylı olarak kavrayacaklardır. Bu virüslerin bağışıklık sistemini nasıl alt edebildiğini anlamalarına yardımcı olacaktır.
6 Öğrenciler, derste elde ettikleri bilgilerin gelecekte viral persistens konusundaki araştırmaları nasıl yönlendirebileceği ve bu alandaki ilerlemelerin klinik uygulamalara nasıl yansıyabileceği konusunda fikir sahibi olacaklardır. Özellikle, virüs kaynaklı immünosupresyona karşı geliştirilebilecek önlemler üzerinde düşünebileceklerdir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir.
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 15 225
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 15 225
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 10 100
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     577
AKTS     23.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar